نسخه چاپی

تحریمهای آمریكا علیه كوبا لغو شود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل لغو تحریمهای آمریكا علیه كوبا را خواستار شد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز نوشت: غلامعلی خوشرو که به نمایندگی از صد و بیست عضو غیر متعهدها در سازمان ملل سخنرانی می کرد ، گفت: مجمع عمومی بیست و سه سال متوالی است که به قطعنامه لغو تحریم های آمریکا علیه کوبا رأی مثبت داده و بدین شکل، همبستگی و حمایت قاطعانه خود را از ملت و دولت کوبا نشان داده است. پارسال، صد و هشتاد و هشت کشور عضو مجمع به این قطعنامه رأی مثبت دادند.

وی افزود: جنبش غیرمتعهدها همواره مخالفت شدید خود را به اقدامات یکجانبه و تحمیلی که آثار برون مرزی دارد، اعلام کرده است. «نَم» همچنین بارها از دولت آمریکا خواسته است که به تحریم های یکجانبه اقتصادی، تجاری و مالی خود علیه کوبا که با قوانین بین المللی، اساسنامه سازمان ملل و همچنین اصول و هنجارهای حاکم بر روابط صلح آمیز بین کشورها مغایرت دارد، پایان دهد.

وی افزود: تحریم ها، آثار منفی زیادی بر رفاه مردم کوبا گذاشته است؛ این تحریم نابجا علیه کوبا همچنین خسارات غیرمستقیم فوق العاده زیادی به بار آورده است. این تحریم ها بر همه بخش های حیاتی اقتصاد، از جمله بهداشت عمومی، امور تغذیه، کشاورزی، بانکداری، تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری، اثر می گذارد.

نماینده ایران ادامه داد، ادامه تحریم ها کاملاً توجیه ناپذیر است و با سدی در برابر تلاش های کوبا برای دستیابی به توسعه پایدار به شمار می رود.

۱۳۹۴/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...