نسخه چاپی

هویت ۲۱ جسد منتقل شده به تهران قابل شناسایی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از حدود ۳۹۹ جسد حجاج جان باخته در منا كه به كشورمان منتقل شده‌اند هویت ۲۱ نفرشان قابل شناسایی نیست.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی جنتی در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرهنگی الجزایر در برج میلاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره آخرین پیگیری های موضوع فاجعه منا افزود: اجساد 65 نفر از حجاج ایرانی به ایران برگردانده نشده است که از میان آنان حدود 29 نفرشان به طور قطع در عربستان دفن شده اند.

وی گفت: وضع 36 نفر از حجاج همچنان نامعلوم است و جزو مفقودان هستند به نحوی که نمی دانیم در آنجا دفن شده اند یا نه و فکر می کنیم اینها جزو کسانی هستند که ممکن است لای دیگر اجساد دفن شده باشند.

جنتی افزود: براین اساس اقداماتی را از طریق نیروی انتظامی و اداره تشخیص هویت پیگیری کردیم تا از طریق خانواده مفقودان اثر انگشت شان را از هر طریق ممکن اعم از اداره گذرنامه، بانکها یا دفاتر اسناد رسمی بیابیم و پس از ارسال به عربستان با اجساد دفن شده تطبیق دهیم تا مشخص شود آیا دفن شده اند یا وضع دیگری دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: البته در میان حدود 399 جسد که به کشورمان منتقل شده اند حدود 21 نفرشان به علت اینکه چهره ها کاملا تغییر کرده و متلاشی شده است خیلی قابل تشخیص نیست که چه کسانی هستند و کار شناسایی این اجساد درحال پیگیری است.

جنتی افزود: درحال مستندسازی از وقایع منا و اهمال گری و بی کفایتی که در این فاجعه صورت گرفته است هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در این زمینه پیگیری حقوق جان باختگان از طریق مراجع قانونی است که در دستورکار قرار دارد.

جنتی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرنوشت غضنفر رکن آبادی دیپلمات کشورمان گفت: فعلا وی را باید جزو مفقودان محسوب کرد زیرا وضع او روشن نیست.

وی در عین حال افزود: چه بسا وی جزو همین اجسادی باشد که در ایران است اما چهره هایشان تغییر کرده و نامشخص است یا ممکن است در عربستان دفن شده باشد که تعیین سرنوشت او را پیگیری می کنیم.

۱۳۹۴/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...