نسخه چاپی

صهیونیست‌ها جوان فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند

نظامیان رژیم‌ صهیونیستی سه‌شنبه شب با ادعای تلاش یك جوان فلسطینی برای حمله به آن‌ها، وی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک جوان 23 ساله سومین فلسطینی‌ای بود که تنها در روز سه‌شنبه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

ارتش اسرائیل مدعی است که این جوان و دو فلسطینی دیگر که یکی 17 و دیگری 22 سال داشته، قصد داشته‌اند با سلاح سرد به اسرائیلی‌ها حمله کنند که هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

بیش از یک ماه است که موج تازه‌ای از اعتراض از سوی فلسطینی‌ها در کرانه باختری آغاز شده است. فلسطینی‌ها که در این منطقه تحت فشار و نظارت شدید قرار دارند، از هر ابزاری برای انجام عملیات ضداسرائیلی استفاده می‌کنند، از جمله سلاح سرد و خودروی سواری. این موج از اقدامات شهادت‌طلبانه و اعتراضی فلسطینی‌ها به «انتفاضه چاقو» معروف شده است.

با وجود آنکه عملیات‌های گسترده‌ای از سوی فلسطینی‌ها صورت گرفته، اما برخی فعالان حقوق بشری می‌گویند در مواردی نیز نظامیان صهیونیست عمدا فلسطینی‌ها را هدف قرار داده و پس از آن چاقویی کنار آن‌ها قرارداده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، از ابتدای ماه کنونی میلادی، دستکم 59 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و صدها تن نیز زخمی شده‌اند. تل‌آویو می‌گوید 32 نفر از شهدای فلسطینی کسانی بوده‌اند که قصد انجام عملیات ضداسرائیلی داشته‌اند.

با وجود این ادعا، نهادهای حقوق بشری می‌گویند اسرائیل دست به اعدام میدانی فلسطینی‌ها می‌زند. سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه با «غیرقابل توجیه» خواندن برخی از موارد قتل فلسطینی‌ها، اعلام کرد که نشانه‌های مبنی بر اینکه نظامیان اسرائیلی «اقدامات افراطی و غیرقانونی» انجام می‌دهند، وجود دارد.

۱۳۹۴/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...