نسخه چاپی

احتمال جاری شدن سیل در استان البرز

هواشناسی استان البرز آسمان استان را تا اواسط هفته آینده بارانی همراه با كاهش محسوس دما پیش‌بینی كرد.

به گزارش نما؛ منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام وضعیت جوی، اظهار کرد: هوای شهرستان کرج امروز، چهارشنبه ۶ آبان ماه نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات با بارش باران و گاهی رعدوبرق و همچنین وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

وی کمینه دمای هوای امروز شهرستان کرج را ۱۶ و بیشنیه دمای هوا را ۲۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد. این در حالی است که دمای هوا نسبت به‌روز گذشته ۳ درجه کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: فردا پنجشنبه ۷ آبان وضعیت هوای شهرستان کرج نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات با بارش، رعدوبرق و باد شدید همراه خواهد بود.

رحمانیان در ادامه کمینه دمای هوای شهرستان کرج را برای فردا، پنجشنبه ۱۴ و بیشینه دمای هوا را ۱۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد. بیشینه دمای هوا نسبت به امروز چهارشنبه ۳ درجه کاهش خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از اواخر وقت امروز، چهارشنبه سامانه بارشی فعالی استان البرز را تحت تأثیر قرار می‌دهد که تا اوایل هفته آینده به‌طور متناوب بارش‌های قابل ملاحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آبگرفتگی در معابر استان و سیلابی شدن رودخانه ها

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: از امروز، چهارشنبه تا اواسط هفته آینده کاهش تدریجی دمای هوا در استان البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رحمانیان کاهش دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده محسوس خواهد بود.

وی ادامه داد: از اواخر روز پنجشنبه و به‌ویژه جمعه به سبب نفوذ جریانات شمالی انتظار می‌رود بارش باران در ارتفاعات استان به‌صورت برف باشد.

رحمانیان گفت: از فردا، پنج شنبه تا اواسط هفته آينده كاهش قابل توجه دما از ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به پيش بينی بارش شديد كه در برخی ساعات همراه با تقويت ابرهای همرفتی است، گفت: در روزهای پنج شنبه و جمعه در برخی مناطق استان آب گرفتگی معابر عمومی و سيلابی شدن مسيل ها و رودخانه ها و همچنين اختلال در جاده های كوهستانی به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و كاهش ديد افقی به علت مه غليظ پيش بينی می شود.

اعلام وضعیت جوی محور چالوس

وی به وضعیت جوی در محور چالوس هم اشاره کرد و گفت: از ساعت ۲۴ روز گذشته تا ۶ صبح امروز، چهارشنبه وضعیت جوی در محور چالوس گاهی با بارش باران و وزش باد همراه بود و ماکزیمم سرعت باد در این محور ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

رحمانیان در پایان گفت: وضعیت جوی در محور چالوس از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر امروز، چهارشنبه نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود و سرعت باد در این محور ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از شب گذشته بارش باران در شهرستان کرج آغاز و در حال حاضر نیز آسمان ابری است.

۱۳۹۴/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...