نسخه چاپی

گراند هتل به مزایده می رود

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی درباره گراند هتل می‌گوید: این بنا در فهرست واگذاری هیات دولت است كه از طریق صندوق احیا باید واگذار شود. فعلاً در حال بررسی و مستندنگاری آن هستیم .

به گزارش نما به نقل از تسنیم، هر یک از شاهان قاجار که به فرنگ می‌رفت سوغاتی برای ایران می‌آورد و گراند هتل قزوین ره‌آورد یکی از این سفرهاست. گراند هتل نخستین هتل ایران است که به سبک هتل‌های اروپایی در ایران ساخته شده است.

گراند هتل در خیابان پیغمبریه و در غرب ارگ سلطنتی صفوی واقع شده است. این هتل در سال 1384 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در حال حاضر به صورت مخروبه و نیمه ویران رها شده است. وضعیت کالبدی این هتل چنان است که متولیان آن مجبور شده‌اند که دورادور آن را ایرانیت بکشند تا از احتمال خطر ریزش دیوارهای آن بر سر عابران جلوگیری کنند.

این هتل همچون بسیاری دیگر بنای تاریخی ایران این امکان را دارد که بعد از مرمت نفسی تازه کند و زندگی از سر بگیرد؛ به شرط آن که همتی برای این کار وجود داشته باشد.

به گزارش میراث فرهنگی، محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی درباره این هتل تاریخی می‌گوید: این بنا در فهرست واگذاری هیات دولت است که از طریق صندوق احیا باید واگذار شود. فعلاً در حال بررسی و مستندنگاری آن هستیم و کارشناسان رسمی دادگستری باید از محل بازدید کنند تا مدت زمان واگذاری و مبلغ اجاره و مرمت گراند هتل را مشخص کنند و مبتنی بر آن بتوانیم به صورت مزایده در بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گفته پوینده با تاکید بر این نکته که هتل پس از مرمت کاربری اقامتی و پذیرایی خواهد داشت افزود: به دلیل محدودیت ظرفیت آن اگر بتوانیم از ساختمان اطراف این هتل استفاده کنیم تا ظرفیت اقامتی آن را افزایش دهیم، فکر می‌کنم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

وی درباره مدت زمان اجرایی شدن این کار بیان می‌کند: اگر در اولویت اول واگذاری باشد، حداکثر تا یک ماه آینده به مزایده گذاشته می‌شود و اگر در اولویت دوم قرار بگیرد و بسته سرمایه‌گذاری، مبلغ مرمت و... مشخص شود، می‌توانیم تا پایان سال برای آن تعیین و تکلیف کنیم.

۱۳۹۴/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...