نسخه چاپی

صدور ویزا برای اربعین در تهران و 16استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینكه مسئولیت مرز شلمچه در اربعین به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است، گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در آذربایجان شرقی

به گزارش نما به نقل از فارس، سعید شبستری دومین جلسه ستاد هماهنگی و خدمت‌رسانی به زایران اربعین حسینی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در آذربایجان‌شرقی، استفاده بهینه از امکانات موجود دستگاه‌ها را در این زمینه خواستار شد و اظهار داشت: مردم ما قطعا در این امر خیر همراه دستگاه‌های اجرایی خواهند بود و باید اطلاع‌رسانی لازم در سطح استان انجام شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، وی با اشاره به این که مسئولیت مرز شلمچه به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است، افزود: استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز در این مرز حضور خواهند داشت و باید هماهنگی‌های لازم با این استان‌ها صورت گیرد.

شبستری با بیان این که حجم عمده کار در زمان بازگشت زائران خواهد بود، گفت: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا برای پاسخگویی به حجم انبوه زایران مشکلی نداشته باشیم.

استوار آذر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز از تشکیل سه کمیته کاری در ستاد اربعین خبر داد و گفت: تمام امکانات مورد نیاز احصا شده و فعالیت‌های این ستاد به تدریج وارد فاز اجرایی می‌شود.

دانشور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی هم با اشاره به تهیه لیست امکانات مورد نیاز و وظایف دستگاه‌های مسوول در تامین امکانات، گفت: بخش عمده اقلام مورد نیاز از طریق کمک‌های مردمی تامین خواهد شد که نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 600 هزار زائر از طریق مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شوند که تلاش خواهیم کرد امکانات متناسب با این تعداد از زایران در منطقه ایجاد شود.

دانشور همچنین گفت: زایران بعد از عبور از مرز شلمچه توسط خودروهای حمل و نقل عمومی که از داخل کشور تامین خواهند شد به نجف اشرف منتقل می‌شوند.

روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز با بیان این که داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای سفر به عراق در ایام اربعین الزامی است، افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، در ایام اربعین علاوه بر تهران در 16 استان دیگر نیز صدور ویزا انجام خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون ثبت‌نام از زایران اربعین در سامانه سماح انجام می‌شود و صدور ویزا بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه انجام خواهد شد.

باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد مشکلی در تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زایران به مرز و از مرز به محل‌های تعیین شده در داخل عراق وجود ندارد.

در این نشست همچنین مسایل مختلف از جمله حمل و نقل زایران در داخل و خارج از کشور، ایجاد امکانات اقامتی، رفاهی و درمانی برای زایران و امور فرهنگی و تبلیغی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مسوول آمادگی خود را برای تامین امکانات لازم در این زمینه اعلام کردند.

۱۳۹۴/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...