نسخه چاپی

آمریكا: ایران به تعهداتش عمل می‌كند

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در نشست خبری این وزارتخانه درباره پرونده هسته ای ایران اذعان كرد این كشور به تعهد خود در زمینه برجام عمل می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود به موضوعات مختلفی اشاره کرد که مهمترین بخش آن توافق هسته ای ایران و برجام بود.

وی درباره ادعاهایی که احزاب مخالف جمهوری خواه درباره سابقه روابط ایران و آمریکا مطرح کرده بودند گفت در اجرای برجام به گذشته نگاه نمی کنیم. برای ما اهمیت بیشتر آینده ایرانی است که سلاح هسته ای نداشته باشد.

وی گفت چیزی که در اینجا برای ما مهم است، ابعاد احتمالی نظامی، و بیشتر مسائل آینده است و آنچه که می خواهیم ببینیم آینده ای برای منطقه و در واقع برای دنیا این است.

کربی در ادامه به ادعای نمایندگان جمهوری خواه درباره ناپدید شدن تجهیزات مربوط به تهیه سلاح اتمی در پارچین اشاره کرد. نماینده های جمهوری خواه گفته بودند ایران تجهیزات سلاح اتمی خود را مخفی کرده است.

وی گفت ملاک رفتار متقابل با ایران بازرسی های آژانس انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران است که به نظر می رسد ایران همکاری های خوبی در این زمینه انجام داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایران گام هایی را که می بایست براساس نقشه راه برای شفاف سازی فعالیت های گذشته و حال و مسائل باقیمانده در خصوص برنامه اتمی خود بردارد، برداشته است.

وی افزود: به اعتقاد آمریکا اجرای برجام و توافق هسته ای مهمترین راهکار برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته ای محسوب می شود.

۱۳۹۴/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...