نسخه چاپی

كشته شدن یك دختر جوان به دست پلیس تركیه+ عكس

عکس خبري -کشته شدن يک دختر جوان به دست پليس ترکيه+ عکس

یك دختر جوان تركیه‌ای كه از نیروهای پلیس كه می‌خواستند وارد منزلش شود، خواسته بود هنگام ورود كفش‌های خود را درآورند، با گلوله هدف قرار گرفت و كشته شد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، در حالی که تنها چند روز به انتخابات پارلمانی زودهنگام ترکیه باقی است، کشته شدن یک دختر جوان در خانه‌اش به دست یکی از نیروهای پلیس خشم شدید عمومی را برانگیخته است.

مطبوعات ترکیه اعلام کردند این دختر ۲۵ ساله که «دیلک دوغان» نام داشت از اقلیت علوی بود و در بیمارستان جان باخت.

وی ۱۸ اکتبر به علت اصابت گلوله در جریان عملیات پلیس ضدتروریسم در ناحیه ساری‌یرSariyer استانبول زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته بود.

به گفته والدین این دختر، نیروهای پلیس وارد خانه آنها شدند و دخترشان از آنها خواست با کفش وارد خانه نشوند (از نظر عرف جامعه ترکیه، چنین درخواستی کاملا طبیعی است)، اما نیروهای پلیس این درخواست را رد کردند و یکی از آنها به سوی دخترشان شلیک کرد.

اما پلیس اعلام کرده است این دختر در جریان درگیری یکی از مأموران با یکی از اعضای این خانواده که قصد داشت سلاح این مأمور را بگیرد، هدف گلوله قرار گرفت.

مرگ این دختر جوان موجی از واکنش ها را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است.

با توجه به این که تا انتخابات زود هنگام و مهم پارلمانی این کشور چند روز بیشتر نمانده است مخالفان اردوغان به بزرگنمایی این ماجرا پرداخته‌اند.

«صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب دموکراسی خلق‌ها (طرفدار کرد) با اشاره به این ماجرا پیش بینی کرد در باره این ماجرا نه تحقیقی خواهد شد و نه محاکمه‌ای صورت خواهد گرفت.

«نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه اطمینان داد اگر اشتباهی ورت گرفته باشد به همه اعلام خواهد شد و عاملان آن مجازات خواهند شد.

دولت ترکیه بارها از سوی دادگاه‌های حقوق بشری به اعمال تبعیض علیه علوی‌ها متهم شده است.

۱۳۹۴/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...