نسخه چاپی

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان درباره نشست وین چه گفتند؟

مذاكرات برای حل بحران سوریه از صبح امروز با حضور ایران، فرانسه، مصر، آمریكا، اتحادیه اروپا، انگلیس، اردن، روسیه، عربستان، قطر، تركیه، امارات، آلمان، عراق، سازمان ملل، عمان، چین و لبنان آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس پیش از حضور در هتل ایمپریال محل مذاکرات سوریه در حساب کاربری توئیتر خود خواستار اقدام جامعه بین الملل برای پایان دادن به جنگ شد.

وی نوشت:وزیران خارجه برای مذاکرات سوریه در وین هستند. این تعارض سالها طول خواهد کشید مگر آنکه جامعه بین الملل برای پایان دادن به آن وارد عمل شود.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز مذاکرات وین برای حل بحران سوریه را « بسیار مهم» ارزیابی کرد و گفت: از نخستین روز مناقشات سوریه این اولین بار است که همه بازیگران اصلی دور یک میز جمع شده اند.

وی گفت در ابتدا باید به طور موثرتر علیه تروریسم داعش و جبهه النصره مقابله کرد. پس از آن باید انتقال قدرت سیاسی در سوریه را سازمان دهی کرد. بدیهی است که بشار اسد که مسئول بخش عظیمی از حوادث تلخ سوریه است نمی تواند در آینده سوریه حضور داشته باشد. این وظیفه ماست که در نظر داشته باشیم او در این انتقال قدرت سیاسی حضور نداشته باشد.

فابیوس افزود ما در مورد همه این مسائل گفتگو خواهیم کرد و من امیدوارم مذاکرات ما اجازه پیشرفت در این زمینه را بدهد.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت: گمان نمی کردم روزی نشستی با حضور آمریکا و اروپا و همسایگان سوریه و ایران و عربستان تشکیل شود و این دو کشور دور یک میز بنشینند.

مذاکرات برای حل بحران سوریه از صبح جمعه با حضور ایران، فرانسه، مصر، آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، اردن، روسیه، عربستان، قطر، ترکیه، امارات، آلمان، عراق، سازمان ملل، عمان، چین و لبنان آغاز شد.

این نخستین نشست برای حل بحران سوریه است که ایران هم در آن حضور دارد.

۱۳۹۴/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...