نسخه چاپی

گلایه خویینی ها از هاشمی وخاتمی

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند كه میهمان كردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.


*از سوی برخی اعضای حزب کارگزاران سازندگی طرحی پنج مرحله ای جهت "بازسازی جبهه اصلاحات" تهیه و برای افرادی چون خاتمی و خوئینی ها جهت اعلام نظر تهیه شده است. گفته می شود این طرح با نظر عبدالله نوری و مشارکت نجفی تهیه و به عنوان رقیب "مانیفست اصلاحات" که به سفارش خاتمی و توسط کمیته ای به ریاست سعید حجاریان تدوین گردید، مطرح خواهد شد.

*یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم در جمع برخی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) اقدام به تخریب یکی از رقیبان انتخاباتی و همفکران سیاسی خود نموده و وی را فردی اهل تجمل و فاقد پایگاه مردمی معرفی کرده و گفته است:"وی در انتخابات مجلس 52 کاندیدا معرفی کرد اما در نهایت دو کاندیدای وی به مجلس راه یافتند."

* هیات دولت در سال 1389 اعلام كرد 300 شركت و سازمان دولتـي بايد ازتهران خارج شوند.در پي این مصوبه، مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به انتقال معاونت صنايع دستي از تهران به اصفهان و پژوهشکده و معاونت میراث فرهنگی کشور به شیراز نمودند که با به بن بست رسیدن این طرح ، مجددا کارمندان این دو معاونت از اصفهان و شیراز در حال بازگشت به تهران هستند.

* شنیده ایم برای ماه مبارک رمضان سفارش ساخت 8 سریال در صداوسیما داده شد که همگی آنها یک ماه قبل آماده شده اند . از میان سریال های ساخته شده سه سریال که دارای مضامین معنوی و در عین حال شاد هستند انتخاب شده اند . بقیه سریال ها پس از ماه مبارک با اندکی تغییر و تلخیص پخش خواهند شد. این برای اولین بار است که صداوسیما موفق به ساخت سریال پیش از ماه مبارک شده است.
در سال های گذشته سریال ها در خلال ماه مبارک ساخته می شد که معمولا با فشردگی در ساخت و تاخیر در آماده سازی همراه می شد. همچنین گاه داستان سریال ها با انتقادات جدی مواجه می شد که چاره ای برای اصلاح آنها نبود.

*موسوی خوئینی ها از ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته است:"هاشمی در حال احیای خود و گرم کردن تنور انتخابات برای نظام است. او دلش برای اصلاح طلبان نسوخته و به دنبال ریاست جمهوری ولایتی است تا طرح دولت وحدت ملی را اجرا کند."خوئینی ها همچنین از کندی خاتمی در تصمیم گیری ها انتقاد کرده و گفته او هنوز به جای راه رفتن، تاتی تاتی می کند.

*یکی از روزنامه های کشور در تدارک انتشار ویژه نامه ای است که در آن تفکر "انجمن حجتیه نوین" تبلیغ و ترویج شده است. این روزنامه پیش از این نیز چند ویژه نامه جنجالی منتشر کرده که با اقدامات قضایی مواجه شده است.

*بر اساس گزارش کمیته عفاف و حجاب وزارت کشور، صداوسیما به عنوان یکی از پاک ترین محیط های کاری در میان فضای دستگاه ها و مراکز اداری کشور شناخته شده است.

*هفته گذشته در خبرها آمده بود که حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه زاهدان از30 تیر به استان خراسان شمالی منتقل شده و نماز جمعه را در بجنورد اقامه خواهند کرد. در پی انتشار این خبر، جمع گسترده ای از مردم، مسوولان استان به ویژه اهل سنت سیستان و بلوچستان با تماس های تلفنی، امضای تومار و تجمع درخواست بازگشت حجت الاسلام سلیمانی به امامت جمعه زاهدان را مطرح کردند که این درخواست ها مورد موافقت قرار گرفت و ایشان به زاهدان بازگشتند.

*در هفته گذشته عبدالله نوری و سید محمد خاتمی به منظور انتشار بیانیه ای مشترک در خصوص اوضاع سیاسی کشور و چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده با یکدیگر دیدار کردند. خاتمی با دریافت متن بیانیه که از سوی نوری نگاشته شده بود از محتوای آن ابراز نگرانی کرده و گفته نباید قبل از آنکه جای پایمان را در نظام محکم کنیم اقدام به رفتارهای چالش برانگیز نماییم. به رغم چند ساعت بحث و تبادل نظر دو طرف نتوانستند بر سر مفاد بیانیه به توافق برسند. همچنین علیرغم مخالفت خاتمی با خبری شدن این جلسه، تصاویر این دیدار از سوی حامیان عبدالله نوری در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

*در جلسه ای که با حضور تعدادی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی تشکیل شد، تاکید شده است که نباید بگذاریم میان اصلاحات و جریان سبز دیواری کشیده شود.افراد حاضر در جلسه همچنین خواستار تدوین شعاری واحد شده اند که بتواند هم جریان اصلاحات و هم سبز را نمایندگی کند.

*برخی پزشکان از وقوع تخلفات گسترده در انتخابات انجمن پزشکان عمومی خبر می دهند. گفته می شود شدت و گستره تخلفات به گونه ای است که احتمال ابطال انتخابات وجود دارد.

*شنیده ایم کودتای آمریکایی- اسرائیلی وعربی در سوریه با اسم رمز "آتشفشان دمشق" کشف و خنثی شده است. قرار بود این کودتا روز سوم ماه رمضان و پس از سوءقصد به بشار اسد انجام شود.

۱۳۹۱/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...