نسخه چاپی

مانور قطع و وصل برق تهران در ۳۲۰ مركز حساس

دستور ستاد فرماندهی مانور قطع و وصل برق ۳۲۰ مركز حساس از محل مستقر در توزیع برق استان تهران صادر شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم که سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل ، قائم مقام وزیر نیرو ، استاندار تهران و برخی از مسئولان برق استان تهران حضور داشتند، آمادگی استفاده از برق اضطراری در مواقع ضروری سنجیده شد.

این چهارمین مانور تامین برق اضطراری پدافند غیرعامل بود که امروز برگزار شد.

در سال 91 حدود 38 مرکز در سال 92 حدود 37 مرکز و در سال گذشته 98 مرکز در این مانور آمادگی سنجی و نقاط ضعف و قوت مراکز حساس در شرایط بحرانی مشخص شد.

امسال نیز این مانور در استان های قم ، گلستان ، گیلان ، همدان ، البرز ، ایلام ، بوشهر ، غرب مازندران ، استان تهران ، هرمزگان و خوزستان برگزار شده است.

در استان تهران نیز در 26 مرکز به تفکیک 17 مرکز در تهران بزرگ و 9 مرکز در شهرستان های تهران شامل فرمانداری دماوند ، فیروزکوه ، رودهن ، ورامین ، پاکدشت ، شهریار ، شهرری و ستاد مرکز فرماندهی پدافند غیرعامل ( توزیع برق استان تهران ) برگزار شد.

در تهران بزرگ تصفیه خانه ها ، نیروگاه ها، مترو ، مخابرات ، برخی از این مراکز بود.

آمادگی دستگاه ها برای استفاده از برق اضطراری بسیار پایین است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در رزمایش تامین برق اضطراری پدافند غیرعامل گفت: میزان وابستگی دستگاه ها به برق سراسری بسیار زیاد است و وقتی آستانه آمادگی این دستگاه ها برای استفاده از برق اضطراری سنجش می شود ، میزان آمادگی آنها بسیار پایین است و برخی دستگاه ها حتی به یک دقیقه می رسد.

سردار جلالی بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی برای تامین برق اضطراری تاکید کرد و گفت :‌ چهارمین مانور آمادگی تامین برق اضطراری امروز برگزار شد تا نقاط ضعف و قدرت دستگاه های اجرایی برای استفاده از برق اضطراری مشخص شود.

وی افزود: وجود برق اضطراری برای افزایش اطمینان در مدیریت موجب افزایش ضریب اطمینان در مدیریت می شود.

جلالی افزود: وزارت نیرو اقدامات خوبی در زمینه پدافند غیرعامل انجام داده که موازی سازی سوخت نیروگاه ها یکی از آن اقدامات است که با تامین سوخت مایع نیروگاه ها همزمان با استفاده از سوخت گاز یک و نیم تا سه ماه می تواند بدون تامین گاز با استفاده از سوخت مایع به تولید برق ادامه دهد.

وی گفت: سایبری شدن صنعت برق باید هوشمندانه باشد چون این امر می تواند میزان کنترل صنعت برق را افزایش دهد و هم می تواند زیرساخت ها را در اختیار کسانی که در فضای سایبری هستند ، قرار دهند.

۱۳۹۴/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...