نسخه چاپی

خبرهای ضد و نقیض از علت سانحه هواپیمای روسی

در پی سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینای مصر كه به جان باختن ۲۲۴ سرنشین آن انجامید؛ خبرهای ضد و نقیض از علت این سانحه به گوش می رسد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، همه ۲۲۴ سرنشین هواپیمای روسی که امروز در صحرای سینا سقوط کرد، کشته شدند.

214 از مسافران این هواپیما روسی و 3 اوکراینی بودند.

همچنین 138 نفر از آنها زن ، 62 مرد و 17 کودک بودند.

الجزیره گزارش داد: داعش مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه را در سینا برعهده گرفت.

شبکه الاعماق که گفته می شود وابسته به گروه تروریستی داعش است در پایگاه اینترنتی یوتیوب تصاویری منتشر کرده است که به ادعای این شبکه لحظه هدف قرار گرفتن و انفجار یک فروند ایرباس ای 321 روسیه بر فراز مصر را نشان می دهد.

گروه تروریستی داعش در منطقه سینای مصر فعال هستند و اقداماتی تروریستی را در این منطقه انجام می دهند.

خبرگزاری رویترز به نقل ازیک مقام امنیتی در شبه جزیره سینای مصر اعلام کرد: تحقیقات اولیه نشان می دهد نقص فنی علت سقوط هواپیمای روسی بوده است.

منابع امنیتی مصر هم اعلام کردند: هیچ نشانه ای دال بر انهدام هواپیمای روسیه وجود ندارد.

وزیر هواپیمایی کشوری مصر روز شنبه در کنفرانسی خبری گفت: مصر هر دو جعبه سیاه هواپیمای مسافربری روسی را که در شبه جزیره سینا سقوط کرد پیدا کرده است.

تماس این هواپیما با برج مراقبت بیست و سه دقیقه پس از پرواز آن قطع شده بود.

شرکت هواپیمایی کوگالیماویا روسیه اعلام کرد : دلیلی وجود ندارد که خطای انسانی را علت سقوط هواپیما در مصر بدانیم ، زیرا خلبان این هواپیما دوازده هزار ساعت تجربه پرواز داشت.

این منبع همچنین گفت این هواپیما به صورت کامل سرویس شده بود.

نیروهای پلیس روسیه با یورش به مقر این شرکت هواپیمایی همه مدارک موجود در آن را برای تحقیق درباره علت این حادثه توقیف کردند.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: در حال بررسی نمونه های سوخت هواپیمایی است که در مصر سقوط کرده است. این سوخت رسانی در آخرین توقف این هواپیما در شهر سامارا در روسیه که ششمین شهر بزرگ این کشور است، انجام گرفته بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پی کشته شدن دهها شهروند این کشور در سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینای مصر، یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

نخست وزیر مصر کمیته تحقیق برای بررسی علت سقوط این هواپیمای روسی تشکیل داد.

شبکه النیل هم از گفتگوی تلفنی عبدالفتاح السیسی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری مصر و روسیه در خصوص حادثه سقوط هواپیمای ایرباس روسیه در مصر خبر داد.

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...