نسخه چاپی

آمادگی استان ها برای مقابله با سیلاب احتمالی

معاون امورآمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور اعلام كرد: آمادگی استان ها برای مقابله با سیلاب های احتمالی در حد مطلوب است.

به گزارش نما؛ مرتضی اکبر پور، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این آمادگی در رابطه با پیش بینی سازمان هواشناسی صورت گرفته است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
معاون امور مقابله وآمادگی سازمان مدیریت بحران کشور، میزان خسارت وارده به استان های کشور را نامشخص و در دست بررسی اعلام کرد و افزود: هفته آینده میزان دقیق خسارات، برآورد خواهد شد.

**وضعیت گیلان، خوب است
اکبرپور که اکنون در استان گیلان جهت بازدید از مناطق سیل زده و آسیب دیده بسر می برد، گفت: به استان های شمالی کشور سفر کرده ایم تا با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه با وقوع حوادث احتمالی، تصمیمات لازم برای جبران خسارات، اتخاذ شود و هماهنگی های لازم برای کمک رسانی از استان های همجوار صورت گیرد.
وی، وضعیت استان گیلان را با وجود استمرار شدت بارش باران از روز گذشته تا این لحظه «خوب » عنوان کرد و افزود: هیچ خسارتی به این استان طی دو روز گذشته وارد نشده است و هیچ گزارشی دال بر سیلاب زدگی یا آبگرفتگی این استان نداشته ایم.
این مقام مسوول در سازمان مدیریت بحران کشور، خاطرنشان کرد: طی 10 روز گذشته بر اثر بارش رحمت الهی و استمرار نزولات جوی بیش از هشت استان کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام ، بخش هایی از همدان، قزوین، سنجان و گیلان و مازندران دچار آسیب دیدگی شده است به طوری که به بسیاری از تاسیسات زیربنایی واماکنی این استان ها خسارت وارد آمده است.
وی، شمار کشته شدگان سیلاب های اخیر در استان های کشور را 6 تن اعلام کرد و گفت: سه تن از هموطنان در استان لرستان و سه تن دیگر در ایلام جان خود را از دست داده اند.

**100 میلیارد ریال برای سیل زدگی اختصاص می یابد
معاون امورآمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص و واگذاری یکصد میلیارد تومان اعتبار اضطراری به استانداری های کشور خبر داد که قرار است این بودجه در جلسه امروز هیات دولت به صورت اضطراری برای تامین خسارات سیلاب زدگی به استان ها تخصیص یابد.
وی گفت: مابقی اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارات سیل زدگی استان ها به تدریج به استانداری ها پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در زمان حاضر اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران برای بررسی وضعیت خسارت وارده ناشی از سیلاب های اخیر به استان های ایلام، لرستان سفر کرده است.
همچنین معاونان وی در گروه های جداگانه به دیگر استان های کشور از جمله استان های شمالی و سیل زده سفر کرده اند.

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...