نسخه چاپی

جمع‌ آوری تجهیزات تفریحی غیراستاندارد

رییس اداره نظارت بر اجرای استانداردهای مجموعه‌های تفریحی سازمان ملی استاندارد گفت: تجهیزات تفریحی غیراستاندارد در مكان‌های بازی سراسر كشور جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس اداره نظارت بر اجرای استانداردهای مجموعه‌های تفریحی سازمان ملی استاندارد گفت: تجهیزات تفریحی غیراستاندارد در مکان‌های بازی سراسر کشور جمع‌آوری می‌شوند.

نیری در گردهمایی کلیه شرکت‌های بازرسی تجهیزات بازی و تفریحی کشور و بهره‌برداران شهرستان ساوه که با هدف افزایش ایمنی برگزار شد، از بازرسی پارک‌ها و زمین‌های بازی 10 استان کشور خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه در هر استان 50 زمین و 500 مورد تجهیزات تفریحی و بازی بازرسی می‌شود، افزود: در حال حاضر 22 هزار تجهیزات بازی در امکان تفریحی کشور موجود است که توسط شرکت‌های بازرسی، مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: تجهیزات یاد شده در صورت انطباق با استاندارد، گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند و اگر دارای استاندارهای لازم نبوده‌اند، بر اساس ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد، بهره‌برداری از آنها متوقف شده است.

نیری با بیان اینکه در حال حاضر 11 تولیدکننده تجهیزات تفریحی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر 9 شرکت بازرسی کننده تجهیزات بازی تایید صلاحیت شده نیز در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

رییس اداره نظارت بر اجرای استانداردهای مجموعه‌های تفریحی سازمان ملی استاندارد در ادامه در خصوص استاندارد تجهیزات بازی وارداتی اضافه کرد: واردکنندگان با دارا بودن تاییدیه‌های بین‌المللی استاندارد و دستورالعمل برای نصب، نگهداری و تعمیرات به زبان فارسی و یا انگلیسی می‌توانند طی قراردادی با یکی از شرکت‌های بازرسی فنی مورد تایید سازمان استاندارد اقدام به واردات کنند.

نیری از بازرسی وسایل نصب شده در مراکز تفریحی ساوه تا پایان سال خبر داد و افزود: اعتبار تاییدیه‌ها یک ساله بوده و در فصل بهره‌برداری هر سه ماه یک بار توسط شرکت‌های بازرسی برای اطمینان از استاندارد بودن، مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، رییس اداره استاندارد ساوه نیز گفت: در این گردهمایی موارد و الزامات قانونی و استانداردها برای مجموعه بهره‌برداران عنوان شد.

سید سعید شریفی با بیان اینکه در سال آینده همه مجموعه‌های بازی باید دارای گواهی ایمنی تجهیزات استاندارد باشند، افزود: از فعالیت هر مجموعه‌ای که موفق به کسب این استانداردها نشود، جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: این گردهمایی به منظور دستیابی به اهداف پوشش استانداردسازی مراکز تفریحی، برگزار می‌شود و آثار مطلوبی در تحقق اهداف از پیش تعیین شده دارد.

به گفته وی، با وجود اینکه فرایند استانداردسازی از مرحله طراحی آغاز شده و در مراحل ساخت، بازرسی، نصب و بهره‌برداری ادامه می یابد، اما ایمنی و نگهداری صحیح از این وسایل بسیار ضروری است و استاندارد بر این فرآیند نیز نظارت دارد.

شریفی با بیان اینکه همه ما در قبال استاندارد بودن تجهیزات مسئول هستیم، افزود: سازمان استاندارد مشمول انجام مقررات استانداردسازی است و با مشارکت مردم وظیفه نظارت عالی بر امر استانداردسازی را نیز به عهده دارد.

۱۳۹۴/۸/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...