نسخه چاپی

محمد نبی حبیبی ابقا شد

در شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی چه گذشت؟

عکس خبري -در شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي چه گذشت؟

بر اساس رای اعضای شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی محمد نبی حبیبی به عنوان دبیركل این حزب در دوره یازدهم انتخاب شد.

اختصاصی-به گزارش نما ،طبق اساسنامه حزب مؤتلفه اسلامی دستور جلسه اولین جلسه شورای مرکزی پس از مجمع، انتخاب هیأت رئیسه شورای مرکزی و دبیرکل است.
هیأت رئیسه سنی با ریاست حجت الاسلام شجونی تشکیل شد تا همه را یاد جای خالی استاد عسکراولادی در آستانه سالگرد ارتحالش بیاندازد. سه سال قبل، پس از مجمع دهم بود که حجت الاسلام شجونی ابتدای جلسه اول را با تأخیر آمد تا ریاست سنی به آن پیر سفر کرده برسد. یاد مرحوم عسکراولادی و مطالباتش برای دست یابی به سند چشم انداز 1404 حزب؛ تا پایان جلسه بارها تکرار گشت.
در بخش نخست بر اساس رای اعضای شورای مرکزی، مهندس سید مصطفی میرسلیم به عنوان رئیس، دکتر اسدالله بادامچیان به عنوان نایب رئیس و حسن پزشکیان و سید مهدی جولایی به عنوان منشی های هیات رئیسه شورای مرکزی انتخاب شدند.
قرار بود بخش دوم جلسه با اعلام تمایل اعضای شورای مرکزی برای گزینه های دبیرکلی آغاز شود که محمد نبی حبیبی؛ تقاضای اجازه سخن کرد و از ضرورت تغییر دبیرکل سخن گفت و بار دیگر یادی از مرحوم عسکراولادی به میان آمد.
اما دیگر گزینه های پیشنهادی نیز خواهان حضور در رأس حزب نبودند. بحث با موضوع تغییر یا عدم تغییر در دستور قرار گرفت و موافقان و مخالفان هر یک سخن گفتند. اما قبل از آغاز این بحث، حبیبی جمع را ترک کرد و خواست در نقد دوره او اعضا دچار ملاحظه نشوند. رأی اکثریت بر تثبیت بود؛ برخی با استدلال برهه حساس انتخابات و راهی که حبیبی برای وحدت اصولگرایان سوزنبانی کرده است، برخی با اشاره به اندوخته تجارب وی و ...
با انصراف حمید رضا ترقی به نفع محمد نبی حبیبی، رأی گیری آغاز شد و با رأی بیش از دو سوم اعضای شورای مرکزی، محمد نبی حبیبی به عنوان دبیرکل این حزب در دوره یازدهم انتخاب شد. اما این انتخاب همراه با یک مأموریت ویژه بود؛ مأموریتی که حبیبی خود در سخنرانی اولیه بدان اشاره کرده بود: «آماده سازی مسیر تحولی منطبق بر شعار و خط مشی مجمع یازدهم و سند چشم انداز 1404 حزب مؤتلفه اسلامی».

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...