نسخه چاپی

فریب دادن 2000 زن

عکس خبري -فريب دادن 2000 زن

مقام های ایالتی گفته اند، در شش ماه گذشته دو هزار زن فریب داده شده اند تا بر روی آن ها عمل جراحی رحم صورت گیرد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی، به اتفاقی دردناک در یکی از ایالت های هند اشاره کرد که پزشکان برای دریافت حق بیمه، زنان فقیر را به برداشتن رحم ترغیب می کردند و به دروغ می گفتند اگر این عمل را انجام ندهند به سرطان مبتلا می شوند.


بی بی سی نوشت: «بنا به گزارش هایی که به دولت هند رسیده است؛ پزشکان، به زنان فقیر ساکن در خانه های سالمندان، می گفتند، اگر رحم خود را در نیاورند به سرطان مبتلا می شوند.گزارش هایی هم نشان می دهد که برخی از این زنان برای درمان درد پشت، نزد پزشک می رفتند؛ ولی بر روی آن ها عمل جراحی خروج رحم صورت گرفته است.»


بی بی سی در ادامه با اشاره به این جراحی های غیر ضروری نوشت: «این جراحی ها در قالب یک طرح ملی بیمه درمانی انجام گرفته است که بر اساس آن بیمارستان های خصوصی در ازای مداوای بیماران کم بضاعت از دولت پول می گیرند.»


مقام های ایالتی گفته اند، در شش ماه گذشته دو هزار زن فریب داده شده اند تا بر روی آن ها عمل جراحی رحم صورت گیرد. 34 مرکز پزشکی که به این کار متهم شده اند هنوز درباره این اتهامات واکنشی نشان نداده اند.


«عمار آقروال»، وزیر بهداشت ایالت «چتیسگر» به بی بی سی گفت: نُه پزشک هم مورد بازجویی قرار گرفته اند.


وی گفت: «از حدود 37 خانه سالمندان هم تحقیق شده است و ما قدم های سخت و محکمی بر خواهیم داشت.»


دولت هند در سال 2007، قانونی را به اجرا گذاشت که طبق آن بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی می توانند برای درمان هر خانواده کم بضاعت از بیمه های درمانی 545 دلار دریافت کنند.


به نوشته سایت بی بی سی،تخمین زده می شود، این عمل جراحی در سی ماه گذشته روی بیش از هفت هزار زن انجام شده باشد.


مخالفان در پارلمان ایالتی می گویند در پنج سال گذشته، رحم پنجاه هزار زن در آورده شده است.

00.jpg

۱۳۹۱/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...