نسخه چاپی

زنان عربستانی برای نخستین بار رأی می دهند

زنان عربستانی اواخر سال جاری میلادی نخستین بار از حق رأی دادن و خدمت در سمت های دولتی بهره مند می شوند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، در ماه دسامبر سال جاری میلادی (ماه آینده) زنان عربستان سعودی نخستین بار حق رأی دادن دریافت میکنند و فرصت خواهند یافت در سمت های دولتی خدمت کنند. این برای زنان عربستان، که مدتها مورد آزار رژیم آل سعود بوده اند، یک پیشرفت چشمگیر خواهد بود.

"نسیم السده،" یک مدافع برجسته حقوق بشر و حامی جنبش زنان برای دریافت مجوز رانندگی، پیشتر نامزدی خود را برای کرسی شورای شهر اعلام کرده بود. به عقیده وی، زنان نیز می توانند در هر شرایطی با مردان همکاری کنند.

تاکنون از 4 و نیم میلیون زن واجد شرایط برای شرکت در انتخابات، تنها 132 هزار نفر از آنها ثبت نام کرده اند و حدود هزار نفر از آنها قصد دارند نامزد انتخابات شوند. این در حالی است که تعداد نامزدهای مرد برای سمت های دولتی 6428 نفر است.

موانع زیادی برای حضور زنان در عرصه های دولتی عربستان وجوددارد. دولت عربستان به طور معمول برای اطلاع رسانی مراحل ثبت نام به زنان، کوتاهی می کند. عربستان همچنین ایستگاه های ثبت نام اندکی به زنان اختصاص می دهد. حتی آنها از حضور در رویدادهای انتخاباتی که مردان در آنها شرکت دارند، محرومند.

یکی دیگر از ممنوعیت های زنان عربستان در عرصه رانندگی است. این ممنوعیت باعث کمرنگ شدن نقش آنها در جایگاه های سیاسی شده است.

۱۳۹۴/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...