نسخه چاپی

تدوین بانك اطلاعاتی فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: در حال حاضر بانك اطلاعاتی فعالان اقتصادی را در اتاق تدوین كرده و قسمتی از سایت اتاق را به معرفی این فعالان اختصاص دادیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، شهلا عموری عصر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال های قبل بانک اطلاعاتی ضعیفی از تجار، بازرگانان و فعالان بخش معدن و کشاورزی در اتاق بازرگانی اهواز وجود داشت که باعث ایجاد ارتباط ضعیف تجار با تولیدکنندگان بود.

وی افزود: در حال حاضر بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی را در اتاق تدوین کرده و قسمتی از سایت اتاق را به معرفی این فعالان اختصاص دادیم. در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر در اتاق بازرگانی عضو بوده و یک هزار و ۱۰۰ نفر از آنها فعال هستند.

عضویت ۱۲۰۰ فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: ۹۵۰ نفر از اعضا در بخش بازرگانی، ۱۱۰ نفر در بخش صنعت، سه نفر در بخش معدن و ۴۰ نفر نیز در بخش کشاورزی فعال هستند. بانک اطلاعاتی اعضا به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی در سایت اتاق درج شده است.

عموری ادامه داد: بخش معرفی اعضا در سایت اتاق بازرگانی شامل اطلاعاتی از قبیل وب سایت اعضا، گزارشی از واحدهای تولیدی، تلفن های همراه و دفتر و سایر اطلاعات لازم می شود.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این بانک اطلاعاتی بازرگانان سراسر کشور و حتی خارج از کشور به راحتی می توانند به اطلاعات اعضای اتاق بازرگانی اهواز دسترسی پیدا کرده و ارتباطات لازم را برقرار کنند. در واقع هدف از تشکیل این بانک اطلاعاتی ایجاد ارتباط بین تجار، صنعتگران، کشاورزان و تولیدکنندگان است.

راه اندازی گروه بازاریابی برای اولین بار در اتاق بازرگانی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآور شد: ۱۰۰ نفر اعضای غیر فعال اتاق نیز هنوز برای دریافت کارت های عضویت خود مراجعه نکردند و اگر به موقع مراجعه نکنند آن وقت باید دوباره پروسه دریافت کارت را طی کنند.

عموری اضافه کرد: استان خوزستان یک استان صنعتی است و طیف وسیعی از اعضا در بخش بازرگانی این اتاق با کشور عراق همکاری های تجاری دارند. متأسفانه طی مدت های اخیر بازرگانان ما در حوزه همکاری های اقتصادی و صادرات به کشور عراق با عدم بازگشت نقدینگی مواجه شده و یا اینکه به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق از بازار هدف حجم صادراتشان کاهش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر برای اولین بار گروه بازاریابی اینترنتی مارکتینگ اتاق بازرگانی اهواز را در دو بخش پشتیبانی و بازاریابی با ۶ عضو تشکیل داده ایم.

لزوم افزایش حجم صادرات به دلیل کاهش قیمت نفت

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: صادرات کل کشور در سه ماه اول سال جاری هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و در مقابل واردات نیز در مدت مشابه ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

عموری ادامه داد: بودجه کشور برای سال جاری در بخش نفت ۵۴ هزار میلیارد تعیین شده و در سه ماهه اول امسال تنها ۱۰ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است. بنابراین با توجه به کاهش قیمت نفت باید میزان صادرات خود را افزایش دهیم تا کسری بودجه جبران شود.

وی اظهار کرد: برای فعالیت این گروه بازاریابی یک فرم را تهیه کرده و در اختیار اعضا قرار دادیم تا کالاهای صادراتی خود را معرفی کنند. گروه بازاریابی اتاق در حوزه کالاهایی از قبیل عسل، پسته، مواد پلاستیکی، دارو، پوشال کولر، پسته، البسه، محصولات کشاورزی و خرما برای صادرات به کشورهای مختلفی از جمله امارات و عراق فعالیت کردند.

کم کاری برندسازی در خوزستان/ از بین رفتن حجم بالای محصولات کشاورزی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: این گروه بازاریابی تاکنون یک هزار و ۴۰۰ ایمیل به تجار و تولیدکنندگان کشورهای مختلف ارسال کرده و واقعا جواب های مطلوبی هم گرفته است.

عموری بیان کرد: متأسفانه در بحث برندسازی در خوزستان کم کار شده است. با وجود اینکه به تنوع محصولات کشاورزی و اینکه در سه دوره قادر به انجام کاشت، داشت و برداشت هستیم ولی سالانه بخش بسیاری از محصولات کشاورزی به دلیل نبود مشتری از بین می روند.

وی افزود: قطعا اگر به کشاورزان نیاز بازار را اعلام کنیم آن وقت کشت هم کنترل خواهد شد. البته کلاس های آموزشی برای برند سازی هم در استان برگزار می شود تا بتوانیم موضوع برند را در خوزستان نهادینه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: در کشور فرش به نام تبریز و کاشان و زیره نیز به نام کرمان است ولی خوزستان با طیف وسیعی از محصولات کشاورزی هیچ محصول خاص و به نامی ندارد چون مارکتینگ در این استان به خوبی انجام نشده و در نهایت نیز کسی محصولات ما را نمی شناسد.

کامیون های هندوانه با هزینه تنها ۱۰۰ دلار صادر می شوند

عموری عنوان کرد: متأسفانه هر کامیون هندوانه از ایران به عراق با هزینه تنها ۱۰۰ دلار صادر می شود. این وضعیت باید ساماندهی شود تا صادرات بهتری داشته و تولیدکنندگان و حتی بازرگانان ضرر نکنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر باید بازارهای هدف را به خوبی شناسایی کرده و روابط بین تجار را تقویت کنیم آن وقت دیگر نیازی به هیئت های تجاری نیست.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: یک هیئت تجاری از اهواز به روسیه اعزام کردیم که در همایش تجاری هم شرکت کردند. با بررسی های این هیئت معلوم شد که با توجه به تحریم های اروپا در حال حاضر روسیه به محصولات کشاورزی ما نیاز داشته و در بازار شیلات هم امکان نفوذ داریم.

خرید انبار در کشور روسیه/ صادرات هفتگی سبزیجات دزفول به روسیه

عموری تأکید کرد: سفیر ایران در روسیه موفق به کاهش تعرفه شده بود ولی خب با توجه به نزدیک بودن استان شمال به این کشور بیشترین سهم صادرات نصیب آنها شد.

وی اضافه کرد: سید سلطان حسینی امین رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز و عضو هیئت نمایندگان اتاق اهواز و ایران ریسک کرده و در کشور روسیه یک شرکت ثبت کرد. همچنین انباری هم در این کشور اجاره کرده و مقرر شده تا به صورت عمده و تک فروشی محصولات استان را در بازارهای روسیه عرضه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: کشور روسیه برای محصولات ماهی، میگو، خرما و سیمان خوزستان خیلی خوب است. هیئت تجاری اتاق بازرگانی اهواز از بازارهای روسیه بازدیدهایی را داشته و حتی برای برخی از محصولات مشتری هم پیدا شده است.

عموری تصریح کرد: در حال حاضر سبزیجات شهرستان دزفول هفته ای دو تا سه بار به روسیه صادر می شود.

۱۳۹۴/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...