نسخه چاپی

شناسایی 5 مفقود دیگر فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان متعهد شد تا تعیین نتیجه تطبیق دی ان ای به هیچ وجه اقدام به دفن پیكرهایی كه هنوز هویت آنها شناسایی نشده است نكند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در ارتباط تلفنی از مکه با بخش خبری 21 درباره نتیجه نشست هیئت اعزامی ایران با سعودی ها افزود: با توجه به آزمایشات دی ان ای که از بستگان جان باختگان منا گرفته شد، محور اصلی نشست امروز ما تطبیق این آزمایش ها با اطلاعاتی بود که در اختیار عربستان است.

وی افزود: بر اساس نتیجه تطبیق این آزمایشات، وضعیت مفقودان فاجعه منا را روشن می کنیم.

اوحدی گفت: قرار شد در مدت یک هفته نتیجه تطبیق این آزمایشات مشخص شود، اگر هویت تعدادی از این طریق مشخص نشد حتماً نسبت به اعزام بستگان درجه یک این عزیزان به عربستان و ادامه آزمایشات دی ان ای اقدام می شود.

وی با بیان اینکه امروز هم هیئت تحقیق و تفحص ایران روز پرکاری داشت، افزود: تعدادی از پیکرها را هفته پیش وارد سردخانه مکه کرده بودند که از این تعداد 68 پیکر به علت تغییرات کامل فیزیک و چهره ها، قابل شناسایی نیست که امیدواریم با تطبیق دی ان ای بتوانیم به نتایجی برسیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امروز از طریق برخی تصاویری که از آرشیو عربستان در اختیار مجموعه تفحص ما قرار گرفت و با تطبیق اثر انگشت مشخص شد 5 تن از عزیزان مفقود ایرانی هم جزو جان باختگان فاجعه منا بودند که پیکرهای آنها دفن شده است.

اوحدی افزود: مستندات کامل در اختیار سازمان حج و زیارت و کنسولگری ایران در جده قرار گرفت و اسامی این عزیزان را اعلام و به خانواده های آنها اطلاع رسانی کردیم.

وی گفت: تا کنون وضعیت 5 نفراز آن 33 نفر مشخص شد بنابراین تا این لحظه همچنان اطلاعی از 28 نفر از عزیزان زائر نداریم.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...