نسخه چاپی

افزایش ۱۵۰۰ درصدی جریمه قطع درختان

رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: نرخ جریمه قطع درختان در مقایسه با سال ۸۵، ۱۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد سالاری در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی معاونین شهردار تهران در خصوص طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ اظهار داشت: اینکه شهرداری به احصاء و شناسایی مشکلات منطقه ۱۲ پرداخته و برنامه های عملیاتی خوبی بویژه در حوزه مرمت بافت تاریخی و حذف زوائد بصری ارائه کرده و به گزارش آن در صحن شورای می پردازد جای تقدیر دارد اما یک اشکال کلی در روند ارائه این گزارش ها و جمع بندی آن وجود دارد.

وی ادامه داد: چند جلسه ازشورای شهرتهران به ارائه این گزارش ها اختصاص داده شد اما خروجی این جلسات چه شد؟یعنی یک سند جامعی که مبتنی بر شناخت تمامی مشکلات در کلیه حوزه ها و ماموریت های مدیریت شهری اعم از چشم انداز، ماموریت ، راهبرد و پروژه ارائه نشده است. البته ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ و بازگشت حیات اجتماعی به این منطقه خود چشم اندازی برای این طرح است ،حال باید دید چه راهبردهایی برای آن تعیین شده است . راهبردهایی که توسط معاونین اعلام شده است از یک انسجام و مدل پذیرفته شده تبعیت نمی کند که نهایتا منتج به احکام و در ذیل آن طرح و پروژه باشد و در نتیجه ما بدانیم آنچه در حوزه های مختلف بیان شده چگونه قرار است اجرا شود.

سالاری افزود: به نظر من بعد از پایان گزارش های شهرداری ، یک جلسه با حضور دکتر قالیباف و معاونین ایشان تشکیل شود و یک سند برای ما بیاورند چراکه اگر سندی وجود نداشته باشد ما چگونه باید موضوعات را رصد و راستی آزمایی کنیم.ضمن اینکه تمامی اقدامات و برنامه ها باید بصورت منسجم انجام پذیرد و یک مشاور مادر نیز در این روند حضور داشته باشد.

افزایش ۱۵۰۰ درصدی جریمه قطع درختان در مقایسه با سال ۸۵

این عضو شورا شهر تهران در ادامه جلسه با انتقاد از برخوردهای دوگانه برخی اعضای شورا و متهم کردن کمیسیون شهرسازی و معماری در موضوع کاهش جریمه قطع درختان گفت: در جلسه ای که کاهش جریمه قطع درختان تصویب شد ۲۷ نفر از اعضا حضور داشتند و تمام آن ها به این طرح رای دادند .

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران توضیح داد: نرخ جریمه قطع درختان در مقایسه با سال ۸۵ ، ۱۵۰۰ درصد افزایش یافته و این اقدام فقط توسط کمیسیون شهرسازی ومعماری انجام شده است اما مساله کاهش مربوط به افزایش ۲۵۰۰ درصدی در گذشته بود که این نگرانی را بوجود آورد که با این افزایش مردم تمایل خود را به کاشت نهال و درخت از دست می دهند، بنابراین برای تعدیل این جریمه اقدام شد.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...