نسخه چاپی

كلاهبرداری عجیب نیروهای آمریكایی از افغانستان

عکس خبري -کلاهبرداري عجيب نيروهاي آمريکايي از افغانستان

نیروهای آمریكایی كه تحت عنوان ثبات و كسب و كار در افغانستان فعالیت می كردند، برای ساخت یك پمپ گاز فشرده كه قیمت آن 500 هزار دلار است، دست به كلاهبرداری عجیبی زده و 86 برابر قیمت واقعی آن را به پای این كشور حساب كرده اند.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام‌ کرد که بررسی این نهاد نشان می‌دهد که بخشی از نیروهای آمریکایی که تحت عنوان ثبات و کسب و کار در افغانستان فعالیت می‌کردند، یک پمپ گاز فشرده را برای استفاده خودروها در شهر شبرغان ولایت جوزجان در شمال افغانستان به قیمت سرسام آور ۴۳ میلیون دلار آمریکایی ساخته بودند.

تصویر آرشیویدر این گزارش همچنین آمده که این مرکز در ۱۷ جون ۲۰۱۵ از فعالیت باز مانده و کسی نیز در این زمینه پاسخگو نیست.

براساس این گزارش هدف اصلی از ساخت این پمپ گاز فشرده این بوده که قابلیت استفاده از گاز فشرده را برای خودروها فراهم کند و علاوه بر آن افغانستان بتواند از منابع گاز طبیعی خود استفاده کند و میزان وابستگی این کشور به واردات انرژی کاهش یابد.

سیگار افزود: که هزینه ساخت این پمپ گاز فشرده از محل کمک‌های آمریکا برای افغانستان پرداخت شده و تحقیقات این نهاد نشان داده است که ساخت پمپ مشابه در کشور پاکستان فقط ۵۰۰ هزار دلار هزینه داشته است.

بر اساس این گزارش جنبه نگران کننده این است که وزارت دفاع آمریکا هیج گونه توضیحی درباره اینکه چرا این پمپ با این هزینه سرسام آور ساخته شده نداده است و هیج جوابی هم در باره روند برنامه ریزی، اجرا و نتایج آن داده نشده‌است. این درحالی است که هیچ اطلاعاتی در باره جزییان تطبیق و مکان یابی این طرح و این که چگونه ساخته و عملی شده است، نیز در دست نیست.

سیگار گفته که وزارت دفاع آمریکا فقط یادآور شده که فعالیت نیروهای آمریکایی که تحت عنوان ثبات و کسب و کار فعالیت می کرد در مارچ سال ۲۰۱۵ پایان یافته و وزارت دفاع جوابی برای آن ندارد.

نیروهای آمریکایی که تحت عنوان ثبات و کسب و کار فعالیت می‌کردند در اوت سال ۲۰۱۱ ساخت این پمپ گاز فشرده را در شهر شبرغان در نزدیکی ذخایر گاز طبیعی افغانستان آغاز و در ماه می سال ۲۰۱۲ کار ساخت آن را در زمین مربوط به وزارت معدن و نفت افغانستان تکمیل کردند.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...