نسخه چاپی

ایران خواستار سرگرفتن مذاكرات بین گروه‌های یمنی است

معاون وزیر امور خارجه كشورمان خواستـار توقف حملات نـظامی و از سرگرفتن مذاكرات بین گروه‌های یمنی شد و همچنین بر آمادگی كشورمان برای كمك در انجام گفتگوها را اعلام داشت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن در خصوص آخرین تحولات این کشور رایزنی و گفتگو نمودند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به حملات کور نظامی از سوی نیروهای خارجی به مردم و زیرساخت‌های یمن بار دیگر بر مواضع اصولی کشورمان در خصوص تحولات این کشور تـأکید و خواستـار توقف حملات نـظامی و از سرگرفتن مذاکرات بین گروه‌های یمنی شد و همچنین بر آمادگی کشورمان برای کمک در انجام گفتگوها را اعلام داشت.

اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران یمن و با اشاره به وضعیت اسفبار مردم یمن افزود: تلاش‌های زیادی تاکنون برای توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به عمل آمده و اظهار امیدواری نمود که این اقدامات در اولین فرصت به نتیجه برسد.

اسماعیل شیخ تأکید نمود: یمن راهکار سیاسی دارد و چشم‌انداز اولیه‌ای برای رسیدن به توافق دیده می‌شود اما لازمه این امر همراهی همه اطراف یمنی و حمـایت همه کشورهـا از گفتگوهای یمنی – یمنی است.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...