نسخه چاپی

رئیس قضا: برجام با مدیریت عقلانی اجرا شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینكه مادامی كه دولت در مدار قانون حركت كند آن را حمایت می‌كنیم، گفت: برجام با مدیریت عقلانی اجرا شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری مازندران در استانداری، اظهار داشت: امروز کشور را در شرایط خاص داریم و ایران در طول سالیان بعد از انقلاب توانسته علیرغم وضعیت منطقه و بین‌المللی اقتدار کاملاً ملموسی در منطقه دست یابد.

وی افزود: ایران اسلامی از حیث امنیت بالا در سطح منطقه و بین‌الملل جایگاه خوبی داشته و مسیر تکاملی خود را در عرصه‌های سیاسی، علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی با رشد فزاینده‌ای ادامه می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه نفس حکومت اسلامی در قالب جمهوری اسلامی یک پدیده بسیار جدیدی است که امام راحل با این معماری حامی یک نظام مردم‌ سالاری دینی شده است، تصریح کرد: کسانی که به نظامات اسلامی در عالم آشنا هستند می‌دانند سیطره غرب لیبرالی تمام دنیا را فرا گرفته بود و جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌ سالاری بر اساس ارزش‌های دینی با بنیان‌های فلسفی خود توانست در برابر لیبرال دموکراسی قد علم کرده و تلاش لیبرالیست‌ها در حوزه فکری و فلسفی را نقش بر آب کند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران که اکنون کشور مقتدر است که می‌تواند به عالم نظریه عرضه کند و برای دشمنان اسلام بسیار ناگوار بوده و تحمل آن سخت است. دشمنی‌ها و فشارها همچنان ادامه دارد و اکنون نیز همان دشمنی‌ها و فشارها بر جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید قدر جمهوری اسلامی ایران و تفکر مردم‌ سالاری دینی را به خوبی بدانیم، یادآور شد: ایران با رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب توانسته بر مشکلات فائق آمده و به عنوان قدرت مهم در منطقه مطرح است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سوریه، سعودی‌ها و اکناف آنها حاضر نبودند ایران را به عنوان نیروی قوی منطقه بپذیرند اما واقعیت آن را تحمیل کردند، افزود: مسئله اساسی در منطقه اقتدار ایران و تأثیرگذاری آن بوده که کابوسی برای دشمنان شده است چرا که ایران اسلامی اقتدار را با ایده و نظریه عجین کرد که رقیبی برای نظام‌های سیاسی درست کرده که از بمب اتمی هم خطرناک‌تر است.

آملی‌لاریجانی با تأکید بر اینکه مردم‌ سالاری دینی دقیق‌ترین بنیان‌های عقلی و فلسفی خود را به همراه دارد و غرب از این طریق برای جدایی دین از سیاست تلاش کرده است، افزود: تا دین از ساحت سیاست، اجتماع و اقتصاد خارج نشود حیات شخصی انسان به مخاطره نخواهد افتاد و تجربه ایران در احیای دین و ارزش‌های اسلامی به عنوان پیشتاز کشورهای اسلامی منطقه ستودنی است و ایران اسلامی نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی و الهی بوده چون مردم آن پشتیبان بوده و ایده‌ها و فرضیه‌های دینی را در صحنه عمل به منصه ظهور رساندند.

وی با اعلام اینکه تیزبینی امام راحل در این بود که مردم‌شناسی عمیقی داشتند، تأکید کرد: مسئولان باید خادمان مردم باشند و حضور ما در سمت‌ها به واسطه عزت مردم، مجاهدت شهدا و رشادت‌‌های ایثارگران بوده است و انصاف نیست که وقتی در مناصب قرار می‌گیریم مردم را فراموش کنیم، همه باید خادم مردم باشیم و در مقام عمل به خاسته‌ها و گرفتاری‌های مردم توجه کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ایران به واسطه پایمردی مردم باید به مشکلات اقتصادی فائق آید، یادآور شد: مسئولان با همدلی، همزبانی، طراحی، تدبیر و مدیریت باید گره از مشکلات مردم بردارند، چرا که فقر و بیکاری در خانواده‌ها مشکل‌آفرین شده و مسئولان در این زمینه باید احساس وظیفه کنند. همدلی و هم‌افزایی در فعالیت مدیران باید سبب رفع مشکلات مردم باشد. در ایرانی که رکن آن مردم و رکن دیگر آن ارزش‌های اسلامی هستند باید مدیون ارزش‌های الهی باشیم.

آملی‌لاریجانی افزود: اگر انگیزه‌های الهی نبود کشور در برابر هجمه‌های گسترده و دشمنی‌های عجیب تاب نمی‌آورد، مقابله با تهاجمات فرهنگی جنگ تمام عیاری است که برای حفظ دستاوردهای ارزشی انقلاب وظیفه آحاد جامعه است که میراث‌دار راه شهدا باشیم چون شهدا با انگیزه‌های معنویت و ایثار به جبهه‌ها رفتند و برای اینکه میراث‌دار راه شهدا باشیم راهی جز خدمت به مردم نداریم.

وی با بیان اینکه مازندران از استان‌های حساس برای قوه قضائیه بوده و در این زمینه تغییر کاربری‌ها و تعرض به عرصه‌های طبیعی در برخی موارد به صورت حاد تبدیل شده است، افزود: قوه قضائیه عزم راسخ خود را برای برخورد با زمین‌خواران جذب کرده و در این زمینه گام‌های جدی در استان صورت داده است.

رئیس قوه قضاییه مقوله تغییر کاربری در مازندران نیاز به مراقبت بیشتری دارد، افزود: قلع و قمع، مستحدثات به دست قوه قضائیه نیست و قوه قضائیه بر مدار قانون فعالیت می‌کند، اولویت قلع و قمع ما با افراد مرفه بوده و محرومان نیز در قانون فرقی ندارند.

آملی‌لاریجانی در مورد برجام گفت: در ابتدا برخی با موارد برجام مشکل داشتیم و باید منصفانه به مسائل نگاه کنیم و مقدورات عملی دولت در این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: قوه قضاییه با حفظ استقلال خود به دولت کمک می‌کند و فشار زیادی به کشور وارد می‌شود که متأسفانه عده‌ای می‌گویند کار دولت صرفاً مذاکره شده که غیرمنصفانه است و این ادبیات غیر اعتدالی در جامعه نباید باب شود و همه باید به دولت کمک کنند و تا زمانی که دولت در چارچوب نظام گام بردارد، دولت را کمک می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حاشیه‌سازی به نفع کشور نیست چون کشور نیاز به آرامش دارد و برجام باید با مدیریت عقلانی اجرا شود.

آملی‌لاریجانی فردا در دومین روز سفر به مازندران 2 دیدار جداگانه با علما، روحانیون، نخبگان و دانشگاهیان استان خواهد داشت.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...