نسخه چاپی

اختصاصی

آیا پایان استكبارستیزی فرا نرسیده است؟

عکس خبري -آيا پايان استکبارستيزي فرا نرسيده است؟

خوی استكبار ستیزی آمریكا نه تنها در این سال ها تغییر نكرده كه فقط صورتك خود را برای فریب افكار عمومی تعویض كرده است و گرگ، همان گرگ است.

اختصاصی-به رغم همه هشدارهایی که مقام معظم رهبری در ماه های اخیر نسبت به بزک کردن چهره آمریکا توسط برخی در داخل کشور دادند، همچنان شاهدیم که تعدادی از افراد در داخل کشور تلاش می کنند چهره آمریکا را به خصوص پس از مذاکرات هسته ای تغییر یافته نشان دهند؛ حال آنکه باید دید اصلا آمریکا تغییر رفتاری داشته و می توان دیوار بی اعتمادی مردم ایران به دولتمردان آمریکایی را که به اندازه تاریخی 60 ساله است، فرو ریخت.
با ریختن قبح مذاکره رو در رو با آمریکا و بر سر میز مشترک نشستن برای رسیدگی به مناقشه هسته ای ایران، باب بازآرایی چهره آمریکا برای برخی رسانه ها و افراد در درون نیز باز شد تا این طور القا کنند که آمریکایی که گفته شده شیطان بزرگ است؛ نه تنها شیطان نیست، بلکه آنگونه هم که می گویند خیلی هم بد نیست. از آیت ‌الله هاشمی گرفته تا برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب برای محیا شدن شرایط مذاکره با آمریکا و در گام بعدی رابطه با آمریکا سخن به میان آورده اند.
چندی پیش سیروس ناصری، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در دوره اصلاحات ضمن حضور در برنامه تلویزیونی ثریا به نام‌ گذاری مستند های این برنامه با عنوان «وعده گرگ‌ ها» که در آن آمریکا گرگ نشان داده شده، اعتراض کرد و گفت: «شما همواره آمریکا را گرگ خطاب می کنید؛ در حالی که گرگ زیرکی و هوش و دندان تیزی هم دارد؛ اما آمریکا گرگ نیست؛ چراکه در یمن و افغانستان و عراق در باتلاق گیر کرده است، اسم آمریکا ابر قدرت است؛ اما عقلش کوچک است لذا این قدر مردم را نترسانید.»
همچنین صادق زیباکلام، استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران در مناظره اخیر خود با ابراهیم اصغرزاده در دانشگاه شریف گفت: د‌‌ر تاريخ معاصر ايران هيچ حرکتي به اند‌‌ازه آمريکا ستيزي تيشه به ريشه منافع ملي ايران نزد‌‌ه است. من معتقد‌‌م آمريکا ستيزي ضررش از جنگ با روسيه هم بيشتر بود‌‌.» زيباکلام اد‌‌امه د‌‌اد‌‌: «من برجام را آغاز پايان مرگ بر آمريکا مي ‌د‌‌انم. همين د‌‌و، سه روز پيش ظريف نه د‌‌ر مورد‌‌ مسائل هسته‌اي بلکه د‌‌ر مورد‌‌ سوريه با کري حرف زد‌‌ اين آغازي است بر پايان مرگ بر آمريکا.»
در همین حال، ابراهیم اصغرزاده از طراحان اشغال سفارت آمریکا در گفتگویی با سایت بی بی سی فارسی گفته بود: از هیچ تلاشی که در چارچوب منافع ایران، به حل و فصل کدورت میان ایران و آمریکا بر سر ماجرای گروگان‌گیری بینجامد، فروگذار نمی‌کند، «حتی اگر متضمن عذرخواهی باشد».
آقایانی که دم از تغییر آمریکا و سیاست هایش در مقابل جمهوری اسلامی ایران می زنند آیا حمله نظامي به طبس، کودتاي نوژه، حمايت همه ‌جانبه تسليحاتي از حمله صدام به ايران، حمله موشکي به هواپيماي مسافربري ايران و قتل‌عام حدود 300 مسافر بي‌گناه، حمله نظامي به نفت‌کش‌ ها و سکوهاى نفتى ايران، حمايت سياسي و مالي از منافقين، تلاش و طراحي و تصويب بودجه براي براندازي نظام اسلامي، حمايت از رژيم کودک‌کش صهيونيستي، وضع تحريم ‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران، تهديد هاي مکرر به حمله نظامي به ايران، توهين ‌هاي متعدد به ايران و ايرانيان، ترور دانشمندان هسته ‌اي ايران، طراحی فتنه و آشوب در سال های 78و88، توليد فيلم ‌ها و سريال ‌هاي ضد ايراني و ضد اسلامي، حمايت از آل ‌سعود، حمايت از تروريست‌ هاي تکفيري و... را فراموش کردند؟ آيا دشمني آمريکا با ایران پاياني دارد؟
به نظر می آید رفتار آمريكايي ‌ها عليه ملت ايران در تمام سال های پس از انقلاب به شدت خصمانه بوده و ذره‌اي دوستي و مودت و همزيستي در آن ديده نمي‌ شود. موقعيت ویژه ايران در منطقه جنوب غربی آسیا و نقش آن در معادلات منطقه‌اي و جهاني به گونه ای است كه آمريكايي ‌ها به حكومتي صد درصد وابسته به خود در تهران رضايت مي ‌دهند و اندكي نافرماني از راهبرد هاي خود را بر نمي ‌تابند و ملت ایران نیز هرگز زیر بار چنین ذلتی نخواهند رفت؛ همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان در آستانه 13 آبان با تاکید بر اینکه مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرف های برخی ها، حرکتی غیر منطقی و احساساتی نیست؛ بلکه مقابله ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است، فرمودند: «واقعیّت قضیّه این است که اهداف آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی هیچ تغییر نکرده است؛ هیچ تغییر نکرده. امروز هم اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند، یک لحظه تأمّل نمی کنند؛ منتها نمی توانند.»

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...