نسخه چاپی

جمله عجیب وزیر ورزش در دیدار با سفیر پرتغال

عکس خبري -جمله عجيب وزير ورزش در ديدار با سفير پرتغال

وزیر ورزش و جوانان كه زاویه شدیدی با سرمربی پرتغالی تیم ملی دارد از آمادگی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات دو جانبه با این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمود گودرزی با "ماریو داماش نونس" دیدار کرد. جلسه وزیر ورزش با هموطن "کارلوس کی‌روش" تنها چند ساعت بعد از تأکید به علی کفاشیان برای جلوگیری از مصاحبه‌های سرمربی تیم ملی بود.

جالب این که فرد حاضر در جلسه سفیر پرتغال در ایران بود و این دو در خصوص ارتباطات ورزشی دو کشور گفت‌و‌گو کردند.

گودرزی در این دیدار با بیان این‌که پس از رفع تحریم‌ها، رابطه ایران با کشور پرتغال گرم‌تر خواهد شد، اظهار داشت: ورزش نیز زمینه خوبی برای تقویت ارتباطات و دیپلماسی عمومی است. خوشبختانه پرتغال جزو کشورهایی نبود که ما را در دوران تحریم‌ها دچار مشکل کند و بدیهی است پس از رفع تحریم‌ها، رابطه ایران با این کشور گرم‌تر خواهد شد.

وزیر ورزش که در این مدت مشکلات و اختلافات عمیقی با کارلوس کی‌روش داشته از آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ارتباطات دو جانبه با کشور پرتغال خبر داد.

وی تبادل مربی،‌ ورزشکار، ‌ارتقای علمی حوزه ورزش، تربیت مربیان، ‌برقراری اردوهای مشترک برای تیم‌های ملی و ارتباطات جوانان به خصوص در بخش NGO ها و توسعه امور جوانان را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه اثربخش باشد.

گودرزی در حالی از تبادل مربی با این کشور صحبت کرد که همواره یکی از منتقدان حضور کارلوس کی‌روش در ایران بوده است.

در ادامه سفیر پرتغال که سه سال است در ایران به سر می‌برد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: امیدوارم بتوانم به عنوان سفیر به تسهیل و گسترش این روابط کمک کنم.

وی با بیان این که کشورش در روابط بین‌الملل از اتحادیه اروپا تبعیت می‌کند،‌ افزود: روابط ما با ایران در دوران تحریم اندکی کم‌رنگ شده بود اما هم‌اکنون با امضای تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی در زمینه آموزش، جهانگردی و ... این روابط پررنگ‌تر خواهد شد.

"ماریو داماش نونس" در پایان با اهدای کتابی به گودرزی از ایجاد روابط جدید ورزشی و جوانان ابراز خرسندی کرد.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...