نسخه چاپی

ایتالیا موضع‌گیری مثبتی در مسئله هسته‌ای دارد

رایزن ایران در ایتالیا مدعی شد كه این كشور اروپایی همواره برخلاف برخی كشورهای اروپایی موضع‌گیری مثبتی در مسئله هسته‌ای ایران داشته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد رازی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار استاندار اردبیل با رایزنان ایرانی بیان کرد: یکی از ملزومات توسعه روابط تجاری روابط خوب سیاسی است که ایران همواره روابط مطلوبی با کشور ایتالیا داشته است.

وی افزود: ایتالیا همواره در موضوع هسته‌ای راه‌حل مذاکره را پیشنهاد کرده و علی‌رغم برخی کشورهای اروپایی موضع‌گیری مثبتی را اتخاذ کرده است.

رایزن ایران در ایتالیا به بازار ۶۰ میلیونی مستعد این کشور جهت صادرات اشاره کرد و افزود: می‌توان در حوزه صادرات چرم و پوست، فرآورده‌های معدنی، صنایع شیمیایی و پوشاک به این کشور اقدام کرد.

رازی معتقد است تفکر صادرات به ایتالیا نباید محدود به این کشور باشد و باید به فکر جذب سرمایه خارجی، تولید مشترک و توسعه صادرات از کشور ایتالیا نیز بود.

وی به ساختار اقتصادی این کشور اشاره کرد و متذکر شد: در ایتالیا نیز ساختار مشابه ایران و بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک را داریم و بااین‌وجود فرصت‌های مطلوبی جهت مراودات تجاری وجود دارد.

رایزن ایران در ایتالیا به دعوت نخست‌وزیر ایتالیا از دکتر روحانی و سفر رئیس‌جمهور کشورمان در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه به ایتالیا اشاره کرد و افزود: در این دیدار بار دیگر به زمینه‌های همکاری تأکید شده و این زمینه‌ها توافق خواهد شد.

رازی با ذکر توصیه‌ای به تجار ایرانی و اردبیلی خواستار شکل‌گیری شرکت مدیریت صادرات شد و افزود: این شرکت‌ها می‌توانند به‌عنوان رابط بخش تولید و صادرات عمل کنند.

وی بابیان اینکه متأسفانه برخی تولیدکنندگان با اصول تجارت بین‌الملل آشنا نیستند، ابراز امیدواری کرد چنین شرکت‌هایی پاسخگوی نیاز موجود باشند.

اقبال ارامنه به توسعه روابط تجاری با ایران

در این دیدار رایزن ایران در ارمنستان نیز بابیان اینکه پیش‌از این به دلیل عملکرد بد تجار ایرانی ارامنه نسبت به کار ایرانی نگرش منفی داشتند، تصریح کرد: ما تشکلی با ۷۰ عضو، اتاق مشترک در تهران و انجمن دوستی داریم که در مجموعه عملکردمان ضعیف بوده است.

هاماياک آواديس يانس با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تغییر کرده و ارباب‌رجوع از سوی ارامنه رو به افزایش است، متذکر شد: به دلیل شرایط کشورهای ترکیه و روسیه و وضعیت اقتصادی خود ارمنستان این کشور دو مسیر ایران و گرجستان به جهان خارج دارد.

وی به سفر هیئتی تجاری متشکل از وزیر اقتصادی و ۵۰ بازرگان این کشور طی هفته آینده به کشور اشاره و تأکید کرد: این کشور همه نوع کالایی وارد می‌کند و ما باید تلاش کنیم به‌جای حضور چینی‌ها در بازار این کشور حاضر شویم.

به گفته آوادیس یانس امکانات دام‌پروری و صنایع تبدیلی از پتانسیل‌های مطرح در این کشور جهت سرمایه‌گذاری است.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...