نسخه چاپی

تظاهرات علیه افزایش مخارج تحصیلی در لندن

هزاران دانشجوی انگلیسی، در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت در خیابانهای مركزی لندن تظاهرات كردند كه با دخالت پلیس به خشونت كشیده شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دانشجویان کاهش خدمات و افزایش شهریه ها را که منجر به ترک تحصیل شماری از دانشجویان شده است از مهمترین دلایل اعتراض خود اعلام کردند.

جان مک دانل وزیر خزانه داری دولت سایه انگلیس در سخنرانی خود برای دانشجویان در این تظاهرات ، دولت محافظه کاران را به خیانت در حق دانشجویان متهم کرد و با قرائت پیام جرمی کوربین رهبر حزب کارگر گفت : آموزش هدیه یک نسل به نسل دیگر است و چیزی نیست که قابل خرید و فروش باشد اما اکنون باتوم به نسل بعدی هدیه داده می شود .

این تظاهرات در ادمه با دخالت پلیس برای پایان دادن به آن ؛ به درگیری و خشونت کشیده شد و چند نفر نیز بازداشت شدند.

دولت انگلیس از چند سال پیش، شهریه دانشگاه ها را سه برابر و همزمان بسیاری از کمک های مالی به دانش دانشجویان و دانش آموزان را قطع کرد.

دانشجویان دراین تظاهرات عنوان کردند دولت قصد دارد تتمه کمک های مالی به بخش آموزش را نیز قطع کند تا فقط افراد متمول و خانواده های ثروتمند بتوانند تحصیلات عالی داشته باشند.

دانشجویان دراین تظاهرات همچنین با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به اینکه هر ماه شمار دانشجویانی که به علت افزایش هزینه های تحصیلی و مشکلات مالی و نداشتن پول برای پرداخت شهریه از تحصیل باز می مانند ابراز داشتند.


دولت انگلیس در اجرای سیاست ریاضت اقتصادی به دانشگاهها اجازه داده است برای تامین هزینه های خود از دانشجویان شهریه های مورد نظر خود را دریافت کنند و برخی دانشجویان برای ادامه تحصیل مجبورند سالانه تا 12 هزار پوند به دانشگاه خود شهریه پرداخت کنند.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...