نسخه چاپی

ضرورت نظارت جدی بهزیستی بر مراكز ترك اعتیاد

نماینده مردم اراك كمیجان و خنداب گفت: ضروری است بهزیستی استان مركزی بر مراكز ترك اعتیاد نظارت بیشتری داشته باشد و مراكز ترك اعتیادی كه دچار مشكل هستند، تعطیل شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر، حسن آصفری صبح پنجشنبه در نشست شورای معاونین بهزیستی استان مرکزی در اراک با اشاره به افزایش آمار اعتیاد و کاهش سن اعتیاد در کشور اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی دو و نیم میلیون نفر معتاد به مواد مخدر در کشور وجود دارند، اما به جرات می گویم آمار غیررسمی دوبرابر این رقم است.

وی ادامه داد: تغییر و تنوع در مواد مخدر و مصرف مواد مخدر صنعتی آسیب های سنگین بر جامعه وارد کرده است.

آصفری تصریح کرد: امروز یک جوان که بر اثر اعتیاد از بین برود ۲۲میلیون تومان به جامعه خسارت می رساند چون کشور و خانواده برای این جوان هزینه کرده است تا فردا سرمایه این مملکت باشد و از سوی دیگر کاهش سن اعتیاد در جامعه زنگ خطر است.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب گفت: متاسفانه با توجه به اینکه کشور در مسیر ترانزیت حمل مواد مخدر به اروپا و اسیا قرار گرفته است از ناحیه مواد مخدر به شدت در معرض آسیب هستیم.

آصفری با اشاره به آمار طلاق بیان داشت: امروز از هر پنج ازدواج که به ثبت می رسد دو ازدواج منجر به طلاق می شود و طلاق و اعتیاد که خود یکی از عوامل اصلی طلاق است دو پدیده خطرناکی هستند که اگر از کنار این تهدیدها بی تفاوت بگذریم آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب افزود: اگر برای این معضلات راه حل اساسی اندیشیده نشود با مشکلات جدی در حوزه آسیب های اجتماعی روبرو خواهیم شد و موضوع طلاق چیزی نیست که بهزیستی به تنهایی بتواند آن را حل کند چون مسائل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: به عقیده من دستگاه قضایی نباید بلافاصله برای پرونده های طلاق، حکم طلاق صادر کند و ارجاع به مشاوره های قبل از طلاق می تواند در کاهش درصد طلاق موثر باشد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب اظهار داشت: از یک طرفی در جامعه تشویق به ازدواج تبلیغ می شود و از طرفی عوامل دیگر موجب طلاق و بروز آسیب های اجتماعی دیگر در جامعه می شود که بار سنگین مالی و اجتماعی برای کشور به همراه دارد.

آصفری در پایان با قدردانی از تلاشگران حوزه بهزیستی گفت: این قشر زحمتکش با وجود کمبود اعتبارات و امکانات تلاش می کنند تا باری از دوش افراد هدف خود در جامعه بردارند.

۱۳۹۴/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...