نسخه چاپی

سرانه دقیق مطالعه در ایران اعلام می‌شود

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه دقیق مطالعه در ایران اعلام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم از سمنان، سیدعباس صالحی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ارقام متفاوتی پیرامون سرانه مطالعه در کشور بیان می‌شود که از گوناگونی و تنوع بالایی برخوردارند.

وی از برنامه این وزارتخانه برای روشن شدن دقیق‌تر سرانه مطالعه در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر پژوهشی در این‌باره در حال انجام است که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

صالحی در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان اعلام نتایج این پژوهش اظهار داشت: احتمالا نتایج این پژوهش ظرف 6 ماه آینده جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون روش و معیار دقیقی در محاسبه سرانه مطالعه در کشور استفاده نشده است، ادامه داد: در این روش‌ها به طور مثال میزان خواندن ادعیه و تلاوت قرآن و یا مطالعاتی که از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، نادیده گرفته می‌شود لذا باید نخست به یک تعریف جامع و دقیقی از مطالعه برسیم که وزارت ارشاد در همین راستا در صدد اصلاح معیارهای سنجش میزان سرانه مطالعه در کشور است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه سرانه مطالعه در ایران از 8 دقیقه شروع می‌شود و به ارقام بالاتری می‌رسد، بیان کرد: تعدد و تفاوت در این آمارها ناشی از عدم وجود یک تعریف واحد است.

صالحی همچنین با اشاره به افزایش عناوین منتشر شده کتاب در کشور، افزود: دولت یازدهم به دنبال اصلاح برخی نگاه‌ها به حوزه چاپ و نشر است.

وی با بیان اینکه حوزه نشر کتاب در ایران، محدود به پایتخت نمی‌شود، از تلاش‌های دولت یازدهم برای ایجاد رونق در بازار نشر کتاب در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا 34 درصد منابع اعتباری امسال به استان‌ها واگذار شده است.

صالحی از تلاش در جهت حمایت از ناشران محلی خبر داد و گفت: حمایت‌های وزارتخانه از ناشران استانی از طریق افزایش خرید کتاب از این ناشران، افزایش یافته است.

معاون وزیر از توجه ویژه دولت به مصرف کنندگان کتاب خبر داد و تصریح کرد: امسال در همین راستا و در قالب بن خرید کتاب ٢� � میلیارد ریال برای حمایت از مصرف‌کنندگان این کالای فرهنگی هزینه شده است.

۱۳۹۴/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...