نسخه چاپی

افزایش ۱۲ درصدی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع كشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش ۱۲ درصدی تعداد فقرات آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی كشور در ۷ ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نما ، قاسم سبزعلی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در ۷ ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد فقرات آتش سوزی در جنگل‌های طبیعی کشور ۶ درصد و در جنگل‌های دست کاشت ۴۸ درصد کاهش داشته است، اظهارداشت: تعداد فقرات آتش سوزی در مراتع کشور ۵۳ درصد نسبت به ۷ ماهه سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فقرات آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور در مجموع ۱۲ درصد نسبت به ۷ ماهه اول سال ۹۳ رشد کرده است، افزود: این درحالی است که سطح آتش سوزی‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۲ درصد افت کرده است.

فرمانده یگان حفظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ۸۰ درصد نوع حریق‌های حادث شده را سطحی، ۱۵ درصد را تنه ای و ۵ درصد را تاجی عنوان کرد و گفت: بیشترین علت حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع کشور عامل انسانی است.

سبزعلی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد حریق‌های حادث شده در سطح جنگل‌ها و مراتع کشور عامل انسانی دارد، اظهارداشت: قسمت عمده‌ای از این آتش سوزی‌ها سهوی و درصدی از آنها نیز عمدی است.


۱۳۹۴/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...