نسخه چاپی

تدابیر شدیدامنیتی دراطراف كاخ سلطنتی انگلیس

پلیس انگلیس بر ممنوع بودن تظاهرات پس از ساعت 9 شب در مركز شهر لندن و اطراف كاخ باكینگهام و ساختمان نخست وزیری تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فعالان مدنی در انگلیس اعلام کردند پنجشنبه شب و همزمان با شب آتش در اعتراض به سیاست های دولت، تظاهرات بزرگی را از ترافالگار یکی از میادین مرکزی شهر لندن و نزدیک کاخ باکینگهام و دفتر نخست وزیری برگزار خواهند کرد.

بنابر اعلام رسانه ها، پلیس اسکاتلند یارد با هشدار درباره به خشونت کشیده شدن این تظاهرات همچون سال گذشته، با صدور بیانیه ای از آماده باش و استقرار نیروهای ویژه برای مقابله با هر گونه ناآرامی خبر داده است.

آن ها همچنین با اشاره به حوادث سال گذشته از نگرانی مقامات پلیس از حمله به نیروهای خود و تخریب اموال عمومی و افزایش ناامنی نوشتند.

روزنامه گاردین با اشاره به ارائه لایحه جدید دولت برای بازتر کردن دست نیروهای امنیتی و پلیس برای دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی و ارتباطاتی پیش بینی کرده است محور تظاهرات امسال اعتراض به این لایحه دولت باشد.

دعوت کنندگان به این تظاهرات از مردم خواسته اند به خاطر افزایش محدودیت و نقض حقوق افراد، نابرابری های اقتصادی و تبعیض در آن حضوری گسترده داشته باشند.

پنجم نوامبر هر سال که روز توطئه باروت یا خنثی شدن طرح ترور نافرجام جیمزاول پادشاه انگلیس در سال 1605 میلادی است جشن و مراسم آتش بازی در این کشور برگزار می شود.

گروهی از کاتولیک ها به رهبری «رابرت گیتسبی» و همکاری «گای فاکس» سرباز انگلیسی 410 سال پیش در اعتراض به آزار و اذیت پروتستان ها علیه کاتولیک ها ، قصد داشتند همزمان با بازگشایی مجلس و حضور جیمز اول پادشاه وقت انگلستان، بشکه های حاوی باروت را ازراه سردابی تا زیر کاخ وست مینستر محل استقرار پارلمان منتقل و در آن جا منفجر کنند که عملیات آنان لو رفت ، گای فاکس و دیگر همدستانش دستگیر و ژانویه همان سال مقابل پارلمان انگلستان اعدام شدند.

از آن سال این روز جشن گرفته می شود و همزمان شماری با زدن ماسک های گای فاکس عامل اجرای این حمله، اعتراض خود را به وضع موجود ابراز می کنند.

۱۳۹۴/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...