نسخه چاپی

ایستادگی دولت بر دسترسی آزاد به اطلاعات در كشور

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت همچون دو سال گذشته بر تسهیل دسترسی آزاد به اطلاعات در كشور ایستادگی می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمود واعظی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت از شبکه های اجتماعی سالم حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: اما دولت در مقابل آنچه ارزشهای ما را نشانه گیرد و مسائل اخلاقی که کانون خانواده را هدف قرار دهد، خنثی نیست و برخورد خواهد کرد.

واعظی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود توسعه فناوری اطلاعات را موجب افزایش بهره وری در کشور دانست و گفت: توسعه کشور مستلزم توسعه این بخش است.

وی همچنین به موفقیت های دولت در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: در منطقه ای که اطراف آن بحران های مختلفی است و افراطی گرایی امنیت منطقه را به چالش کشیده اند، تعامل بین قوا موجب امنیت پایدار در کشور شده است.

واعظی اظهارداشت: هم اکنون درگیری های بی فایده و جناح بندی های بی فایده در کشور خاتمه یافته و فضای کشور فضای توسعه و کار شده است و به رغم و فشارهای بین المللی کشور در مسیر درستی گام برمی دارد.

سال آینده وارد مرحله رونق اقتصادی می شویم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حوزه اقتصادی اشاره کرد و با یادآوری آنچه دولت تحویل گرفته بود و مشکلات ناشی از فروش نفت، محدودیت های ناشی از شش قطعنامه شورای امنیت، کاهش قیمت نفت و .. گفت: دولت با حمایت مردم توانست تورم را از ۳۹.۵ به ۱۵درصد کاهش دهد.

وی تصریح کرد: با تامین منابع داخلی و خارجی و تلاش برای خروج از رکود، از ابتدای سال آینده وارد مرحله رونق اقتصادی می شویم که نتیجه آن شادابی و شاتغال در جامعه است.

واعظی وضعیت کنونی معیشت مردم را مطلوب ندانست و اظهار داشت: از وضعیت نگران کننده اشتغال نیز آگاه هستیم و برای توسعه اشتغال برنامه ریزی می کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود آشتی با کشور های منطقه را در دستور کار دولت دانست و اظهار کرد: تصویر ایران در جهان نسبت به گذشته تغییر کرده است.

اقلیتی می خواهند برجام را تبدیل به مسئله ای انتخاباتی کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین رفع تحریم های ظالمانه با حفظ حقوق مردم و دست آوردهای هسته ای تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد.

واعظی افزود: اقلیتی می خواهند مسئله برجام را تبدیل به مسئله ای انتخاباتی و جناحی کنند اما موضوع هسته ای ربطی به مسائل جناحی و گروهی ندارد و موضوع ملی است و تصمیم در خصوص آن را نیز یک جناح نگرفته است.

وی موفقیت هسته ای را متعلق به همه مردم ایران دانست و گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای با پشتوانه مقاومتی که مردم از خود نشان دادند به این نتایج دست یافتند.

واعظی بر عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برجام تاکید کرد و اظهار داشت: تا دو ماه آینده شاهد برداشتن کل تحریم های اقتصادی، بانکی، مالی، بیمه ونفتی خواهیم بود و فضای جدیدی در کشور بوجود خواهد آمد.

دولت مصمم به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی را خط مشی اقتصادی دولت برشمرد و گفت: این مسئله ارتباطی با برجام و تحریم ها ندارد و دولت در هر شرایطی مصمم به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

واعظی همچنین در خصوص انتخابات آینده مجلس گفت: دولت بنای جدی دارد که انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار کند و مردم احساس کنند که رایشان تعیین کننده است.

۱۳۹۴/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...