نسخه چاپی

اطلاعیه فدراسیون فوتبال در خصوص ویزای گوام

فدراسیون فوتبال در خصوص دریافت ویزای آمریكا برای دیدار با گوام، اطلاعیه صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان، تیم ملی فوتبال ایران روز 26 آبان‌ماه باید ششمین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی را در گوام برگزار کند اما از آنجایی که ویزای ورود به این کشور باید از طریق آمریکا صادر شود ملی‌پوشان با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

فدراسیون فوتبال که پیگیر حل این مشکل است، اطلاعیه‌ای را در این خصوص صادر کرد که به این شرح است:

"همانگونه که در خبرهای قبلی اعلام شده بود، فرآیند دریافت ویزای گوام ( ویزای آمریکا) برای حضور ملی‌پوشان در این کشور متفاوت از سایر کشورها است و فدراسیون فوتبال از اوایل مرداد ماه ( ماه آگوست) فعالیت خود را برای اخذ ویزا آغاز کرده است. با توجه به اینکه کشور گوام در ایران سفارت و یا کنسولگری ندارد، این کشور رفرنس ویزای خود را می تواند به کشور ثالثی که کنسولگری و یا سفارت در آن وجود دارد ارائه کند. از همین رو رفرنس اعلام شده به کشور امارات ارائه شد و بازیکنان شاغل در ایران و اعضای کادر فنی پس از دیدار با هند به این کشور عزیمت کردند. لازم به توضیح است، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی شامل ۵ گروه برای اخذ ویزای کشور گوام و به شرح زیر اقدام کردند:

۱-گروه اول: شامل بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی است که شامل ۳۷ نفر بوده و به کنسولگری آمریکا در دوبی و پس از دیدار با هند مراجعه کرده و ویزای خود را روز دوشنبه هفته جاری دریافت خواهند کرد. این گروه شامل بازیکنان شاغل در لیگ ایران، اعضای کادر فنی و اداری تیم ملی به همراه کریم انصاری فرد و مرتضی پور علی گنجی هستند.

گروه بعدی شامل بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی (لژیونرها) هستند.

۲-گروه دوم: از میان بازیکنان شاغل در کشور قطر و پس از انجام فرآیند اداری از سوی فدراسیون فوتبال، پژمان منتظری ویزای خود را دریافت کرده و آندرانیک تیموریان که پیش از این به کنسولگری امریکا در کشور قطر مراجعه کرده است، منتظر پاسخ کنسولگری در این کشور است.

۳-گروه سوم: بازیکنان ایرانی شاغل در کشور روسیه هستند. علیرضا حقیقی، سردار آزمون و سعید عزت اللهی بازیکنانی هستند که با هماهنگی فدراسیون به کنسولگری آمریکا در کشور روسیه مراجعه کرده و منتظر پاسخ از سوی کنسولگری آمریکا در این کشور هستند.

۴- گروه چهارم: شامل علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی شاغل در کشور هلند است. لازم به توضیح است این بازیکن که فرآیند اخذ ویزای خود را با هماهنگی فدراسیون از کنسول گری امریکا در آمستردام هلند آغاز کرده بوده، ویزای خود را روز دوشنبه هفته جاری دریافت خواهد کرد.

۵-گروه پنجم شامل احسان حاج صفی، بازیکن ایرانی شاغل در کشور آلمان است. این بازیکن با مکاتبات انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال به کنسولگری آمریکا در فرانکفورت مراجعه کرده و منتظر پاسخ کنسولگری این کشور برای دریافت ویزا است.

لازم به توضیح است که به جز گروه اول که شامل بازیکنان شاغل در لیگ ایران هستند، بازیکنان لژیونر ایران به جهت حضور در باشگاه های خود در خارج از کشور و عدم اجازه آنها برای حضور در امارات به کشورهای مربوطه مراجعه کرده و در انتظار پاسخ دریافت ویزای خود هستند. همچنین همانگونه که پیش از این بارها عنوان شده است، فرآیند اخذ ویزای آمریکا، قوانین و مقررات خاص و تاییدیه های متداول خود را دارد و بدون صدور مجوز های اداری از سوی کشور امریکا، امکان صدور ویزا وجود نخواهد داشت.

در پایان لازم به توضیح است که امور بین الملل فدراسیون فوتبال تاکنون مکاتبات، نامه های رسمی و ایمیل های متعددی (۲۷ ایمیل، ۲ نامه رسمی از سوی رئیس فدراسیون، ۲ نامه رسمی از سوی دبیر کل فدراسیون) به این کشور ارسال کرده و تاکنون فرآیند اداری اخذ ویزا به صورت کامل و در زمان مقرر انجام شده و علاوه بر فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال گوام نیز در حال رایزنی برای حل مشکل ویزای تیم ملی فوتبال ایران است."

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...