نسخه چاپی

آغاز یاركشی انتخابات فدراسیون فوتبال

همه به دنبال صندلی كفاشیان

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال درشرایطی پایان سال جاری برگزار می‌شود كه از حالا یاركشی برای پیروزی در این انتخابات و گرفتن صندلی كفاشیان آغاز شده است. مثل دوره گذشته وزارت ورزش هم گزینه خواهد داشت!

به گزارش نما انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال درحالی اسفندماه امسال برگزار می‌شود که این انتخابات بی‌شباهت به دوره گذشته و زمان وزارت محمد عباسی در وزارت ورزش نیست. در دوره گذشته، وزارت ورزش تلاش داشت تا محمدحسین قریب گزینه مورد نظرش را به جای علی کفاشیان بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بنشاند که این هدف با اتفاقاتی که در مجمع فدراسیون فوتبال رخ داد، بی نتیجه ماند.

انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال هم از این نظر شباهت زیادی به دوره گذشته دارد و تنها تفاوت آن تغییر مدیران وزارتخانه و گزینه‌های موردنظرشان برای جایگزینی علی کفاشیان است.

وزارت ورزش بعد از بازگشت تیم ملی فوتبال از جام جهانی، رسما اقداماتش را برای تغییرات در فدراسیون فوتبال آغاز کرد و با فشارهایی که به علی کفاشیان آورد در نهایت موفق به تغییر دو نایب رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال شد؛ گزینه‌هایی که حداقل دو نفر از آنها یعنی الهه عرب عامری و علیرضا اسدی پیشنهاد مستقیم وزارتخانه بودند.

با این حال با نزدیک شدن زمان مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال، فشارهای بیرون از فدراسیون که منتسب به وزارت ورزش هستند برای گرفتن صندلی فدراسیون فوتبال رنگ و بوی جدیدی گرفته است و حتی گزینه‌های این وزارتخانه در جلسات محرمانه و خصوصی انتخاب شده‌اند.

البته اقدامات انتخاباتی هم از الان استارت خورده و اعضای مجمع فدراسیون فوتبال کم و بیش در جریان تحرکات و مذاکرات مختلف هستند. علی کفاشیان که کاندیدای اصلی است، این روزها با فشار تکراری بازنشستگی و قانون منع حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون‌‌ها مواجه است. آقای رئیس هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته ولی به نظر می‌رسد طرفداران وی در مجمع در نهایت او را برای انتخابات راضی کنند.

وزارت ورزش هم برای فدراسیون فوتبال دو گزینه اصلی در نظر دارد. علیرضا اسدی که در قامت دبیر کل فدراسیون فوتبال در چندماه گذشته جنجال‌های زیادی به پا کرده و اخیرا درگیری رسانه‌ای وی با کارلوس کی‌روش به اوج خود رسید و حتی زمینه احضار کفاشیان به وزارت ورزش را فراهم کرد. البته وزارتخانه گزینه دیگری هم دارد که بعید نیست در انتخابات حضور یابد.

امیر عابدینی یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال تاکید دارد که وزارت ورزش علاوه بر اسدی، روی نصرالله سجادی برای شرکت در انتخابات نظر دارد. وی در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: طبق شنیده‌های ما، نه تنها آقای اسدی که احتمالا نصرالله سجادی هم به انتخابات می‌آید.

وی درباره حضور کفاشیان در انتخابات و سایر گزینه‌ها هم تاکید کرد: کفاشیان خودش تمایلی ندارد ولی احتمالا با فشار بعضی از دوستان در انتخابات شرکت می‌کند. البته عزیزالله محمدی هم به انتخابات می‌آید و مجموعه‌ای از باشگاه‌ها هم روی یک کاندیدای دیگر به تفاهم رسیده‌اند.

عابدینی همچنین حضور محمود اسلامیان در انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: من این سئوال را از اسلامیان پرسیدم که او نظرم را جویا شد. من هم به اسلامیان توصیه کردم که به انتخابات نیاید. او هم به صراحت گفت که کاندیدای انتخابات فدراسیون نمی‌شود.

قطعا انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال را می‌توان مهمترین چالش جدید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نام نهاد؛ انتخاباتی که طرفین برای گرفتن صندلی ریاست فدراسیون تلاش‌های بی سر و صدایی را آغاز و ابهام‌ها را برای پیش بینی این انتخابات بیشتر کرده‌اند.

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...