نسخه چاپی

ظریف: در پرتو برجام فرصت‌های زیاد اقتصادی برای ایران و اروپا را پیش‌بینی می‌كنیم

وزیر خارجه كشورمان در دیدار با رئیس پارلمان اروپا فرصت‌های زیاد اقتصادی برای دو طرف در پرتو نتایج برجام را پیش‌بینی كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آقای مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا با آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای ظریف با اشاره به نتائج توافق برجام اظهار داشت: آثار و نتایج برجام را می بایست بطور جدی در چهارچوب مفاد آن مورد توجه قرار داد و ساختارهای آن را به شکلی منطقی واصولی تطبیق نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات مخاطره آمیز ناشی از افزایش خشونت و افراط گرایی در سوریه اظهار داشت : روند افراط گرایی در سوریه زمام امور خشونت را به اوج خود رسانیده است و مردم ، زنان و کودکان را آواره به سمت اروپا روانه ساخته است و هیچ دلیلی ندارد بدور از واقع گرایی ، مردم بیگناه سوریه را با دشواریهای بیشماری مواجه ساخته است و ما همواره تأکید می نماییم بحران سوریه ، تنها راه حل سیاسی دارد.

آقای دکتر ظریف با استقبال از تعمیق همکاریهای اقتصادی و گفتمانی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت : ما فرصتهای زیادی در پرتو نتایج برجام فراروی بخشهای اقتصادی دو طرف پیش بینی میکنیم و از گسترش گفتگوهای پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا در چهارچوب اصول بنیادین مورد قبول پارلمانهای دو کشور و احترام بر ارزشهای متقابل را استقبال می کنیم.

وی افزود: بطور طبیعی دستور کار هر طرف متناسب با مقتضیات خود متمایز است . از دیدگاه ما اسلام ستیزی در غرب و استانداردهای دوگانه در تعامل با حقوق شهروندان آسیایی و آفریقایی در غرب ، یک پدیده جدی برای گفتمان است .

مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا با تشریح رویکردهای اتحادیه و پارلمان اروپا اظهار داشت : ما تـأکید داریم که جمهوری اسلامی ایران بازیگری مهم برای حل مناقشات منطقه ای بوده است و نقش آن در برقراری صلح و ثبات، غیر قابل انکار است و حضور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس های بعدی وین حائز اهمیت است .

رئیس پارلمان اروپا با اشاره به همکاریهای رو به گسترش پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا اظهار داشت : ما همکاریهای پارلمانی خوبی را با مجلس شورای اسلامی ایران داریم و آمادگی داریم با راهکارهای جدید این همکاریها را گسترش دهیم .

مارتین شولتز با اشاره به روند گسترش همکاریهای اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا گفت : ما از همکاریهای اقتصادی ، مراودات تجاری و سرمایه گذاری اروپا در جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم و این روند را در چهارچوب نتائج برجام گسترش خواهیم داد .

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...