نسخه چاپی

حاج‌رضایی: اشتباهات داوری فاجعه است

كارشناس فوتبال ایران ضمن انتقاد از ادبیات سرمربی تیم ملی گفت: كی روش به فوتبال ایران نگاه تحقیرانه دارد كه این اصلا پسندیده نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر حاج رضایی که در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور پیدا کرده بود در رابطه با درگیری‌هایی که این روزها در فوتبال ایران وجود دارد گفت: این فضا برای فوتبال ما زیان آور است و ضرر آن تنها به فوتبال ملی ما می‌رسد. این فوتبال متعلق به هشتاد میلیون ایرانی است و حیف است که قربانی شود.

وی افزود: هر کس انتقادی دارد باید آن‌را با ادبیات مناسب مطرح کند و مشکل را درون خانوادگی حل کند. تمام عناصر فدراسیون باید تلاش کنند تا وضعیت فوتبال ملی ما بهبود بخشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه تصریح کرد: هر کس به فوتبال علاقه‌مند است، باید تلاش کند تا فوتبال ما به سرعت از این فضا خارج شود.

حاج‌رضایی در رابطه با اشتباهات داوری در فصل جاری خاطرنشان کرد: قضاوت‌هایی که ما امسال شاهد هستیم پر اشتباه و فاجعه‌بار بوده است. من به هیچ تیمی علاقه‌مند نیستم. اما پرسپولیس واقعا امسال از داوری‌ها متضرر شده و داوری‌ها علیه این تیم بوده است. پرسپولیس در بازی‌های اخیرش قربانی اشتباهات داوری شده است و این عدالت نیست.

وی ادامه داد: یک مربی بزرگ در پرسپولیس کار می‌کند و بازیکنان این تیم نیز زحمات زیادی می‌کشند. کمیته داوران و دپارتمان داوری باید پاسخگو باشند. تردید نداشته باشید که این اشتباهات به ضرر فوتبال ایران خواهد بود. عذرخواهی و محرومیت داور برای تیم متضرر ثمری ندارد. این مساله باعث گریز فوتبال دوستان از فوتبال می‌شود. فدراسیون فوتبال باید برای این مشکل راه حل پیدا کند.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باید این مشکل به سرعت حل شود. اینکه یک داور چهار جلسه محروم می‌شود و سپس به داوری باز می‌گردد، چه اتفاقی می‌افتد. طبیعی است که نمی‌توان سر داور را برید. اما می‌توان با تصمیمات درست در چینش و انتخاب آن‌ها دقت بیشتری کرد.

وی ضمن انتقاد از بند‌هایی که توسط فدراسیون در قرارداد خاکپور آمده بود، تصریح کرد: نگاه فدراسیون به مربی ایرانی و خارجی یکسان نیست. نباید به سمت تحقیر مربی ایرانی رفت. زیرا بازیکنان حال حاضر تیم ملی حاصل تلاش همین مربیان هستند. اگر قرار است تفاوتی وجود داشته باشد، باید در دستمزد‌ها باشد.

حاج رضایی تاکید کرد: آوردن این قرارداد‌ها برای مربیان ایرانی عقلانی و اخلاقی نیست. بند‌های قراردادی که در قرارداد خاکپور وجود داشت به هیچ وجه درست نبود و از اساس غلط بود. واکنش خاکپور نیز یک واکنش صحیح بود تا فدراسیون دیگر چنین بندهایی را در قرار داد مربیان ایرانی نداشته باشد.

حاج رضایی در ادامه ضمن اشاره به درگیری های اخیر اسدی و کی روش خاطرنشان کرد: این درگیری ها اساسا به سود فوتبال ملی ایران نیست البته انتقاد من از آقای کی روش بابت این است که ادبیات مناسبی ایشان ندارد و نگاهش به فوتبال ما از بالا است.

وی ادامه داد: ما خودمان می دانیم که با فوتبال جهان فاصله داریم و قرار نیست که این مسئله را به ما یادآوری کنند. ما از یک مربی که سابقه خوبی دارد و روی نیمکت های تیم های بزرگی نشسته دعوت کردیم که بیاید و به فوتبال ما کمک کند و فوتبال ما را رو به جلو قرار دهد اما نگاه تحقیر آمیز ایشان به فوتبال ایران اصلا پسندیده نیست و جای نقد دارد.

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...