نسخه چاپی

اعتراض آلمانی‌ها به سیاست مركل در قبال آوارگان

هزاران نفر از مردم آلمان روز شنبه در اعتراض به سیاست درهای باز «آنگلا مركل» صدراعظم این كشور در قبال آوارگان، در خیابان های برلین تظاهرات كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در این تظاهرات که حزب مخالف با حضور خارجی ها موسوم به «جایگزین برای آلمان» سازماندهی آن را برعهده داشت، تقریبا پنج هزار نفر شرکت کرده و خواستار استعفای فوری مرکل به دلیل نحوه مدیریت بحران آوارگان و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

در همین حال، صدها نیروی پلیس در محل برگزاری تظاهرات مستقر شدند.
از سوی دیگر، صدها نفر که عمدتا فعالان چپگرای تندرو بودند، با برگزاری تحصن درصدد برهم زدن تظاهرات ضد آوارگان در برلین برآمدند.

دست کم یک نیروی پلیس در جریان زد و خورد بین معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شد. همچنین چند تن از معترضان در جریان این درگیری بازداشت شدند.

آلمان در هفته های اخیر شاهد موج اعتراضات گسترده علیه آوارگان بوده است. این کشور در سال جاری به حدود 760 هزار آواره پناه داده است.

براساس این گزارش، شور و شعف اولیه ورود آوارگان به آلمان به شک و تردید بدل شده، زیرا بسیاری از مردم این کشور معتقدند مرکل دیگر قادر به کنترل بحران مربوط به آوارگان نیست.

میزان محبوبیت مرکل در هفته های اخیر کاهش یافته و کارشناسان سیاسی آلمان توان دولت ائتلافی وی برای مدیریت واقعی بحران آوارگان را زیر سوال برده اند.

۱۳۹۴/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...