نسخه چاپی

دامادمان را كشتم چون مهریه نداد!

متهم به قتل: شوهرخواهرم بعد از مرگ همسرش حاضر نبود مهریه او را بپردازد

مردي كه در تلاش براي گرفتن مهريه خواهرش شوهر او را به قتل رسانده بود در دادگاه حاضر شد و جزييات اين قتل را توضيح داد.

چهار سال قبل خانواده مردي به ماموران پليس آباده واقع در استان فارس خبر داد پسر جوان‌شان گم شده ‌است. وقتي ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند متوجه شدند سرنخي از اين مرد نيست، تا اينكه اوايل امسال جسد تقريبا متلاشي‌شده مردي را از داخل يك گودال بيرون كشيدند. وقتي جسد به پزشكي قانوني منتقل شد ماموران از خانواده مرد مفقودشده كه مسعود نام‌ داشت، خواستند تا براي شناسايي به سردخانه بروند.

خانواده مسعود با ديدن جنازه تاييد كردند جسد متعلق به پسرشان است. در حالي‌كه پس از گذشت چهار سال از مفقود شدن مسعود سرنوشت او فاش شده بود خانواده وي بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفتند و گفتند تا جايي كه مي‌دانند او با كسي مشكلي نداشت و تنها اختلافي كه داشت با برادر همسرش بود. وقتي پليس از تنها مظنون پرونده بازجويي كرد متوجه شد آنچه باعث قتل مسعود شده مهريه همسر متوفي مسعود است.

سعيد- متهم- به كارآگاهان گفت: مدتي قبل خواهرم فوت شد. البته به قتل نرسيد و مرگ او بر اثر يك حادثه بود. از وقتي خواهرم فوت شد مسعود خيلي ما را اذيت مي‌كرد و مي‌خواست مهريه خواهرم را ندهد و هرچه دارايي متعلق به خواهرم بود بالا بكشد. من هم نمي‌خواستم اجازه دهم او اين كار را بكند. چون پدرم پير بود و به پول مهريه خواهرم احتياج داشت، به شوهرخواهرم مي‌گفتم بايد آن را به ما بدهد اما قبول نمي‌كرد.

راه‌هاي مختلفي را رفتيم و به مسعود گفتم در نهايت قانون از ما حمايت مي‌كند. متهم ادامه داد: روز حادثه با مسعود صحبت كردم و گفتم ديگر موضوع را بيش از اين كش ندهد و از او خواستم حتما پول را بدهد اما او گفت نمي‌دهد و به من گفت ديگر مزاحمش نشوم من هم آنقدر عصبي شدم كه او را زدم و به قتل رساندم.

با توجه به اعتراف مقرون به واقع متهم و تكميل تحقيقات، كيفرخواست عليه متهم صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه پنجم دادگاه كيفري‌استان فارس فرستاده شد.

با آغاز جلسه محاكمه در ابتدا نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و در مورد كيفرخواست گفت: متهم حاضر در دادگاه چهار سال قبل جواني به نام مسعود را به دليل اينكه حاضر نبود مهريه همسرش را به برادرانش يعني متهم حاضر در دادگاه بدهد به قتل رسانده است. زماني كه متهم را دستگير كرديم او سعي مي‌كرد موضوع را مخفي كند اما از آنجايي كه تنها مظنون پرونده او بود و دلايل هم در موردش كافي به نظر مي‌رسيد او مجبور به اعتراف شد.

نماينده دادستان افزود: متهم بعد از اينكه مجبور به اعتراف شد، گفت: نمي‌توانستم خودم را كنترل كنم. مسعود خيلي ما را اذيت مي‌كرد و من ديگر نمي‌توانستم رفتارهاي او را تحمل كنم. وقتي متوجه شدم واقعا نمي‌خواهد مهريه خواهر فوت‌شده‌ام را بدهد با او درگير شدم. چوبي را برداشتم و تا جايي كه مي‌توانستم او را زدم. آنقدر زدم كه روي زمين افتاد و بعد هم كمربندم را باز كردم و دور گردنش پيچيدم و آنقدر فشار دادم كه فوت كرد.

نماينده دادستان ادامه داد: اظهارات اين متهم مقرون به واقع است چرا كه بعد از اين اعترافات بود كه پزشكي قانوني اعلام كرد علت مرگ فشار بر عناصر حياتي گردن بوده و متهم خفه ‌شده‌ است. متهم همچنين اعتراف كرد بعد از قتل جسد را به داخل يك گودال انداخته؛ جايي كه ماموران جسد را پيدا كردند. بنابراين من به عنوان نماينده دادستان آباده درخواست دارم متهم به مجازات قانوني محكوم شود. سپس اولياي‌دم در جايگاه حاضر شدند و درخواست صدور حكم قصاص كردند.

در ادامه متهم در جايگاه حاضر شد و گفت اتهام قتل را قبول دارد. او گفت: مسعود خيلي ما را آزار مي‌داد. وقتي خواهرم زنده‌ بود با او هم رابطه خوبي نداشت و اگر رفتارهاي بد شوهرخواهرم نبود خواهرم فوت نمي‌كرد. ضمن اينكه مهريه خواهرم حق پدرومادر من بود. من حتي به شوهرخواهرم پيشنهاد دادم مقداري از مهريه را كم كند و بقيه را بدهد اما باز هم قبول نكرد. البته شكايت هم كرده ‌بوديم و قانون هم از ما حمايت مي‌كرد. نمي‌خواستم او را بكشم چون مي‌دانستم بالاخره مهريه را خواهم گرفت اما روز حادثه خيلي من را عصبي كرد. كارهايم دست خودم نبود. من آزارم به يك مورچه هم نمي‌رسد اما آن روز به حال خودم نبودم. وقتي كه ديدم او توهين مي‌كند و به خواهر فوت‌شده‌ام و پدر و مادرم بد‌وبيراه مي‌گويد نتوانستم خودم را كنترل كنم و او را زدم. كتك زدن هم خيالم را راحت نكرد براي همين كمربند را دور گردنش پيچيدم و خفه‌اش كردم. وقتي صورتش كبود شد فهميدم چه كرده‌ام اما ديگر كاري از دستم برنمي‌آمد و چاره در اين بود كه جسد را مخفي كنم به همين دليل هم جنازه را داخل گودالي عميق انداختم و روي آن را پوشاندم. نمي‌دانم ماموران چطور متوجه شدند جسد كجاست.

بعد از دفاعيات متهم وكيل مدافع او هم در جايگاه حاضر شد و درخواست كرد اولياي‌دم از قصاص صرف‌نظر كنند. با ‌پايان جلسه محاكمه هيات قضات براي صدور راي دادگاه وارد شور شدند.

منبع: شرق

۱۳۹۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...