نسخه چاپی

آغاز باز پرداخت وجوه سپرده‌ گزاران میزان

با واگذاری تمامی دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانك صادرات و اعلام این بانك مبنی بر بازپرداخت وجوه؛ احوال نامیزان سپرده گذاران این موسسه در خراسان بزرگ كه از ابتدای امسال به شدت نگران از دست رفتن سرمایه خود بودند، میزان شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: با واگذاری تمامی دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانک صادرات و اعلام این بانک مبنی بر بازپرداخت وجوه؛ احوال نامیزان سپرده گذاران این موسسه در خراسان بزرگ که از ابتدای امسال به شدت نگران از دست رفتن سرمایه خود بودند، میزان شد.

گزارش‌ها از سطح شهر حاکی از آن است که سپرده گذاران میزان از صبح شنبه در مقابل شعب بانک صادرات در مشهد صف کشیده‌اند تا پولشان را پس بگیرند یا با افتتاح حساب در بانک صادرات سپرده‌گذاری کنند که نشان از امیدواری آنان نسبت به حل مشکل و بازپس‌گیری طلب‌ها دارد.

از ابتدای امسال بود که سپرده‌گذاران میزان نگران از سرمایه‌های خود در این موسسه تجمع‌های اعتراض آمیزشان را در مقابل شعب مختلف شهر مشهد و شهرهای دیگر این استان و استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز کردند و هر بار که مدیران موسسه میزان قادر به پاسخگویی درست به سپرده‌گذاران نبودند بر شدت نگرانی آنان و اعتراض‌ها افزوده می‌شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که موسسه میزان وام کلانی در حد 10هزار میلیارد ریال در اختیار شرکت پدیده شاندیز قرار داده بود تا سود مناسبی از آینده درخشان این شرکت نصیبش شود، اما زمانی که پدیده به مشکل برخورد کرد دیگر احتمال نمی‌رفت وام مزبور به موسسه بازگردد و وقتی این مساله آشکار شد، سپرده گذاران میزان از سرمایه خود نگران شدند.

تجمع‌های گسترده سپرده گذاران و ناتوانی مدیران موسسه میزان برای بازپرداخت سپرده‌ها کار را به جایی رساند که مدیران ارشد استانی و کشوری وارد شدند و برای این مساله چاره اندیشی کردند.

جلسات و پیگیری‌های مکرر مسئولان استانی پس از پنج ماه هفته گذشته نتیجه داد و استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که تمامی دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه اعتباری منحله میزان به بانک صادرات ایران واگذار شده است.

علیرضا رشیدیان افزود: این اقدام با تلاش و پیگیری به عمل آمده و اجماع در سطح ملی و استانی در چارچوب حقوقی و بانکی صورت گرفت که متضمن حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران موسسه منحله میزان است.

وی گفت: موسسه میزان 12 خرداد ماه گذشته منحل و مدیریت حدود یک میلیون حساب، 32 هزار میلیارد ریال سپرده، هزار و 56 کارمند، 110 شعبه و 28 هزار میلیارد ریال تسهیلات جاری آن به هیات تصفیه واگذار شد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص علل طولانی شدن حل این مشکل نیز گفت: تعاونی منحله میزان با هزار میلیارد ریال ذخیره در بانک مرکزی و تعداد زیادی سپرده گذار که همگی خواستار بازگشت سریع سپرده‌هایشان بودند مواجه بود اما با محوریت و تلاشهای هیات تصفیه در مجموع حدود 400 هزار حساب سپرده گذاران از چرخه مالی تعاونی مذکور خارج شد.

وی افزود: برای تامین نقدینگی و بازپرداخت سپرده ها تعدادی املاک وجود داشت که همگی با شکایت سپرده‌گذاران و اخذ احکام بازداشتی امکان انجام معامله نداشت که ساز و کارهای حقوقی ویژه ای را نیاز داشت.

رشیدیان ادامه داد: پیرو فعالیت ستاد استانی تدبیر و ساماندهی با اجماع هماهنگ بین مجموعه دولت، دستگاه قضایی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاصل شد، بانک مرکزی و شخص دکتر سیف در یک همکاری صمیمانه و کارشناسانه داراییها، بدهیها، کارکنان و سهامداران تعاونی منحله میزان را به بانک صادرات واگذار کردند.

بانک صادرات نیز در یکی از اطلاعیه های خود مبنی بر جدول زمان بندی مراجعه سپرده گذاران میزان برای افتتاح حساب اعلام کرده است: مشتریان می‌توانند برای افتتاح حساب از امروز با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه دفترچه حساب و یا مدارک سپرده گذاری(میزان) براساس جدول زمانبندی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و یا شعب تعاونی در شرف تصفیه میزان مراجعه نمایند.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...