نسخه چاپی

آمریكا: برتری نظامی خود را حفظ می‌كنیم

وزیر دفاع آمریكا با حضور در جمع نظامیان مستقر در بندر پرل هارپر گفت: آمریكا همیشه برتری نظامی خود را در جهان حفظ خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: وزیر دفاع آمریکا در جمع نظامیان این کشور در هاوایی گفت آمریکا همیشه برتری نظامی خود را در جهان حفظ خواهد کرد.

اشتون کارتر با اشاره به رزمایش اخیر چین گفت آمریکا یک سری پروژه های نظامی در حال اجرا دارد که باعث می شود این کشور از نظر نظامی از چین برتر باشد.

وی افزود: اقدامات نظامی چین همیشه تحت نظر آمریکا قرار دارد و باید از این مسئله اطمینان حاصل کرد که برتری آمریکا همیشه حفظ خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی اش، مدعی شد حضور آمریکا در جنوب شرق آسیا موجب امنیت و ثبات این منطقه است. وی افزود: کشورهای این منطقه بعد از جنگ جهانی دوم آرامش داشته اند.

کارتر پنج‌شنبه گذشته از ناو هواپیمابر اتمی یو اس اس تئودور روزولت در دریای چین جنوبی دیدار کرده و پیام آمریکا مبنی بر حفظ حضور دریایی قوی آمریکا در منطقه را منتقل کرد.

وی گفت: ما نگران فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی هستیم. اشتون با این حال یادآور شد: این اختلافات باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...