نسخه چاپی

70 درصد یمن در كنترل دولت در تبعید است

عربستان سعودی مدعی شد كه 70 درصد خاك یمن در كنترل دولت عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور در تبعید یمن) است.

به گزارش نما به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، "احمد عسیری" سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی گفت که 70 درصد از خک یمن به کنترل دولت مشروع یمن بازگشت.

منظور عربستان سعودی از دولت مشروع، دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور در تبعید یمن است. هادی هم اکنون در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی مستقر است.

احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی نیز هست.

در حال حاضر صنعا پایتخت یمن در کنترل دولت حوثی ها و حامیان علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن است. شیعیان زیدیه (4 امامی) حوثی با همکاری حامیان صالح توانستند حامیان دولت هادی را از صنعا بیرون کنند.

هم اکنون درگیری های شدیدی میان حامیان دولت حوثی ها - صالح و دولت هادی در بخش های مختلف یمن در جریان است.

علاوه براین هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی و نیروهای زمینی عربستان سعودی، امارات و قطر نیز به سود نیروهای هادی در حال فعالیت هستند.

جنگنده های ائتلاف سعودی از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات نظامی گسترده ای را علیه یمن آغاز کرده اند. در نتیجه این عملیات، هزاران شهروند غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شده اند.

هم اکنون شهر تعز سومین شهر بزرگ یمن صحنه درگیری و ضدو خورد شدید میان حامیان مسلح دولت در تبعید و نظامیان ائتلاف سعودی از یک سو و حوثی ها و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن است.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...