نسخه چاپی

اتحاد فلسطینی ها مقابل رژیم صهیونیستی

انتفاضه، اسرائیل را غافلگیر و محاسبات اشتباه این كشور را هویدا كرد.

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» ۸ نوامبر ۲۰۱۵ (۱۷ آبان) در مقاله‌ای به مقاومت فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: «خالد مشعل، رهبر حماس این هفته از فلسطینی‌ها خواست با ایجاد یک فرماندهی متحد به شهرک‌سازی و اشغال‌گری اسرائیلی‌ها پایان دهند تا موفقیت انتفاضه در کرانه باختری و اورشلیم (بیت‌المقدس) تضمین شود. رئیس دفتر سیاسی حماس به بیان عواملی پرداخت که سبب شده اسرائیل به فکر تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان بیفتد. به گفته مشعل این عوامل اختلاف فلسطینی‌ها، تصمیم‌های ضعیف حکومت خودگردان، کشمکش‌های منطقه‌ای و عدم اقدام جدی آمریکا درباره مسئله فلسطین هستند.»
در ادامه مقاله آمده است: «اما انتفاضه، اسرائیل را غافلگیر و محاسبات اشتباه این کشور را هویدا کرد. در این مصاحبه مشعل عمدتاً بر اتحاد ملی فلسطین تأکید کرد. وی هرگونه اقدامی را که انتفاضه را ضعیف یا نابود کند، نامطلوب دانست و اظهار امیدواری کرد که شتاب انتفاضه آنچه را به دست خواهد آورد که آشتی فتح و حماس نتوانست به لحاظ اتحاد ملی به دست آورد. به باور مشعل، چهار مسئولیت طی انتفاضه پیش روی فلسطینی‌هاست؛ جلوگیری از تلاش‌ها برای تقسیم مسجدالاقصی، حفظ اراده سیاسی به منظور دستیابی به اهداف ملی، توافق در زمینه راهبردی مشترک به منظور فشار بر اسرائیل و ایجاد فرماندهی میدانی به منظور ایجاد فرصت‌های سیاسی و سرمایه‌گذاری روی این فرصت‌ها.»
در پایان مقاله آمده است: «همچنین خالد مشعل با تأکید بر تدوین چارچوب رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین خواستار تدوین راهبردی فلسطینی شد که در آن مقاومت و سیاست، دیپلماسی و اقدامات منطقه‌ای و بین‌الملل با یکدیگر ترکیب شوند.»

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...