نسخه چاپی

نفوذ در افراد ولایت‌گریز مؤثر است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نفوذ در افرادی مؤثر است كه ولایت‌گریز باشند.

به گزارش نما به نقل از مهر، نشست سراسری مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بعد از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام پناهیان به بحث نفوذ اشاره کرد و اظهار داشت: اولین زمانی که بحث نفوذ مطرح شد، زمان خلقت آدم بود. وقتی ابلیس رجیم شد، از خداوند متعال ۳ تقاضا کرد که خداوند هر ۳ را به وی عطا کرد، سپس ابلیس به خداوند گفت «از کـَرَمت چیزی به من عطا کن» که خداوند نفوذ را به وی عنایت کرد.

وی افزود: آنچه که در جامعه و فرد باعث می شود در مقابل ابلیس مقاومت کند، ولایت‌مداری است، ابلیس خصلتش تکبر است و در تنها نقطه ای که ثابت می شود تکبر در انسان نیست، در ولایت‌مداری است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نفوذ، کار ابلیس است و زمانی کار ابلیس مؤثر واقع می شود که هر کس چیزی از جنس ابلیس داشته باشد. در آن صورت است که نفوذ در آن اثر می کند.

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: نفوذ در افرادی که ولایت‌گریز باشند، مؤثر است و این افراد، افرادی هستند که حکومت طاغوت بیشتر بر میلشان است.

استاد حوزه و دانشگاه، به آموزش ها اشاره و تصریح کرد: آموزش های ما سکولار است، آن وقت می خواهیم که جامعه ما انقلابی شود. در طول تاریخ ما در تنظیم معارف دینی برای انتقال همیشه ضعف داشته ایم که باید آن را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه به نفوذ ابلیس در جامعه و فرد اشاره کرد و گفت: یک تشابه‌هایی بین اینها وجود دارد. جایگاه پذیرش نفوذ در انسان نقطه ضعف های آن است و جایگاه این نفوذ در جامعه نیز افراد بدی هستند که ولایت‌مدار نیستند.

وی تاکید کرد: زمانی که آقا بحث نفوذ را مطرح می کنند، به این دلیل است که اغواگری‌ها زیاد شده است باید هوشیاری‌ها را افزایش دهیم و اعتماد نکنیم. برخی زمان ها نفوذ آنقدر غیر علنی است که حتی آن را نمی شود به مردم نشان داد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان توضیح داد: نفوذ در آینده واقعیت بیشتری پیدا خواهد کرد و باید با نتایج نفوذ مبارزه کنیم و جلوی آن را گرفته و نقطه ضعف ها را برطرف کنیم.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...