نسخه چاپی

صهیونیست‌ها شهر قدس را به محاصره امنیتی درآوردند

نیروهای اشغالگر اسرائیل عصر امروز یكشنبه با ایجاد كمربند امنیتی در شهر قدس اشغالی، به طور گسترده در ایست‌های نظامی و ورودی و خروجی این شهر مستقر شدند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین نوشت: نیروهای اشغالگر اسرائیلی با ایجاد کمربند امنیتی به دور شهر قدس و ورودی ها و خروجی های این شهر اقدام به بازرسی گسترده در ایست های نظامی کرده اند.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی تا به این لحظه به علت استقرار گسترده نیروهای ارتش این رژیم در اطراف شهر قدس اشغالی اشاره ای نکرده اند.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست صبح امروز یکشنبه در تازه ترین جنایت های خود به سمت یک دختر فلسطینی در نزدیکی شهرک «بیتار عیلیت» در غرب بیت لحم تیراندازی کردند.

نیروهای اشغالگر مدعی شدند که این دختر جوان قصد حمله با چاقو به سمت آنها را داشته است.
بر اساس این گزارش، امروز یکشنبه این سومین مورد تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی بود و این نظامیان در شهر نابلس با تیراندازی به سمت یک جوان فلسطینی که با خودروی خود 4 شهرک نشین را زخمی کرده بود، وی را به شهادت رساندند.

صهیونیست ها همچنین به بهانه اینکه یک جوان سعی داشت از دیوار شهرک معالیه ادومیم بالا برود، به سمت وی تیراندازی کردند.

یورش مجدد شهرک نشینان به مسجد الاقصی

امروز یکشنبه نیز 43 شهرک نشین صهیونیست تحت حراست پلیس رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی در شهر قدس یورش بردند.

یک منبع در اداره مسجد الاقصی گفت که 43 شهرک نشین صهیونیست از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش آوردند.

این منبع افزود که برخی از این شهرک نشینان سعی داشتند مراسم تلمودی را در صحن های مسجد الاقصی به جا آورند که شعارهای الله اکبر نمازگزاران فلسطینی مانع این کار آنها شد.

اراضی اشغالی فلسطین و شهرک های فلسطینی نشین در داخل اراضی اشغالی سال 1948 از اوایل ماه گذشته میلادی شاهد درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر است و این درگیری ها و انتفاضه قدس به دلیل یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی آغاز شده است.

حماس: انتفاضه قدس نبرد آزاد سازی مسجد الاقصی را کلید زد

یک مقام بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: انتفاضه قدس دروازه های نبرد آزاد سازی مسجد مبارک الاقصی را گشود.

صلاح بردویل افزود: جدای از موضع گیری شرم آور برخی طرف های داخلی و منطقه ای و بین المللی، انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد و روز به روز بر حدت و شدت آن افزوده می شود؛ به نحوی که هر روز شاهد اقدامات و عملیات های غافلگیرانه نیروهای انتفاضه هستیم، این مساله نشانگر شکست تلاش های شوم دشمنان ملت فلسطین در زمینه خاموش کردن شعله این انتفاضه است.

وی یادآور شد:« مجامع بین المللی قادر به متوقف کردن جنایات دشمن صهونیستی علیه ملت و مقدسات و سرزمین فلسطین نیستند، موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال انتفاضه قدس شرم آور و دو پهلو است، این تشکیلات یارای موضع گیری علیه اسرائیل و متوقف کردن همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر قدس را ندارد.»

این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد:« موضع سران عرب در قبال انتفاضه قدس عجیب و غریب و مردود است؛ به نحوی که برخی مواقع آنان همسو با دشمن صهیونیستی مواضعی را اتخاذ می کنند و این امر نشان می دهد که فلسطین در سرلوحه برنامه هایشان قرار ندارد.»

بردویل ادامه داد: فلسطینیان به حراست از دین برخاسته اند، آنان از یک مساله عقیدتی پاسداری می کنند، ما هرگز در صیانت از باورهای دینی خود کوتاهی نخواهیم کرد، هر کس که گمان می کند محاصره و کشت و کشتار موجب تضعیف اراده پولادین ما می شود، سخت در اشتباه است.

این مقام بلند پایه حماس اظهار داشت:« انتفاضه قدس از روز نخست ماه اکتبر گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و این مساله نشان می دهد که فلسطینیان بیش از هر زمان دیگری به آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی از چنگال اشغالگران صهیونیست نزدیک شده اند.»

عباس تحولات فلسطین را با السیسی بررسی کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قاهره سفر کرده است امروز یکشنبه در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه واقع در مصر الجدیده با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی آخرین تحولات منطقه، اوضاع دشوار فلسطین و تلاش های مربوط به تعیین سقف زمانی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین در سایه استمرار اقدامات تحریک آمیز و نژادپرستانه اشغالگران و شهرک نشینان علیه قدس و مسجد الاقصی و نیز تلاش های مربوط به تقویت وحدت ملی فلسطین را بررسی کردند.

عباس در این دیدار از تلاش های مستمر مصر در حمایت از ملت فلسطین به خصوص ساکنان نوار غزه و حقوق ثابت آنها قدردانی کرد.

عباس شب گذشته نیز با نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و تحولات فلسطین را بررسی کرد.
العربی پس از این دیدار گفت که «این دیدار خیلی مهم بود و در جریان آن وضعیت ملت فلسطین در سایه تهاجم رژیم صهیونیستی علیه آن و تلاش در مرحله آینده برای پایان دادن به اشغالگری این رژیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

وی افزود که این مسائل در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض که برای رسیدگی به همین مساله برگزار می شود، بررسی خواهند شد.

العربی در پاسخ به سوالی درباره تلاش های مقامات تشکیلات رام الله در عرصه بین المللی در سایه تداوم تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین اظهار داشت که «ما چه انتظاری می توانیم از رژیم صهیونیستی و جامعه بین المللی داشته باشیم. شورای امنیت قطعنامه های الزام آوری در زمینه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و نیز مساله شهرک سازی و آوارگان صادر کرده است، اما هیچ کدام از این توافقنامه ها اجرایی نشده اند.»

زخمی شدن خاخام صهیونیستی در تازه ترین عملیات مقاومتی در قلقیلیا

جوانی فلسطینی ظهر امروز یکشنبه با سلاح سرد به یک خاخام صهیونیستی در نزدیکی شهرک یهودی "الفی منیشیه" واقع در نزدیکی روستای نبی الیاس از توابع قلقیلیا حمله کرد.

رسانه های صهیونیستی ضمن اشاره به این مطلب، افزودند که در پی این اقدام خاخام یهودی به شدت زخمی شد و مجری این عملیات از این مکان متواری شد.

این رسانه ها افزودند: نظامیان اسرائیلی به منظور بازداشت مجری این عملیات به این مکان شتافتند. فلسطینیان از بامداد امروز برای سومین بار است که با سلاح سرد صهیونیست ها را هدف قرار می دهند.

۱۳۹۴/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...