نسخه چاپی

دولت در مقابل فاجعه منا مواضع محكم داشته باشد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: دولت باید برای احقاق حقوق جان‌باختگان فاجعه منا در بعد سیاست امور خارجه در مقابل عاملان این فاجعه مواضع محكم در سایه ولایت داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، عباس قائدرحمت شامگاه یکشنبه در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت کشور با خانواده جان‌باختگان دورودی فاجعه منا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اخطار به کارشکنی مقامات سعودی در جریان فاجعه منا، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص لرزه بر اندام دشمنان جمهوری اسلامی انداخته و اثرات آن را در سراسر دنیا مشاهده کردیم.

وی کشته شدن زائران خانه خدا را به علت سوءمدیریت آل‌سعود برای نخستین‌بار ندانست و گفت: با نگاهی به تاریخ حج در 30 سال گذشته شاهد وقوع حوادث متعددی که منجر به کشته شدن جمع زیادی از زائران شده است، هستیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از این حوادث متعدد که در طول 30 سال گذشته صورت گرفته است باز هم شاهد بروز فاجعه در ابعاد گسترده بودیم که به علت حرکت کاروان یک شاهزاده سعودی و بسته شدن مسیر حرکت به وجود آمد.

وی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود در برگزاری مراسم حج کاهل است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم خود نمی‌گذرد و هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت مواضع خود را نسبت به این فاجعه نشان داده است.

قائدرحمت با بیان اینکه انتظار داریم به این اهمال‌های آل‌سعود پاسخ مناسب داده شود، گفت: دولت باید برای احقاق حقوق جانباختگان فاجعه منا در بعد سیاست امور خارجه در مقابل عاملان این فاجعه مواضع محکم در سایه ولایت داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید راه حج بر همه مسلمین باز باشد، گفت: در شرایطی که صهیونیست به دنبال اهداف شوم خود در منطقه است، باید از ایجاد شکاف در بین شیعه و سنی جلوگیری شود و این دست برنامه‌ها همچون فاجعه منا در همین راستای اهداف صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مدیریت حج از دست آل‌سعود خارج شود، گفت: باید مراسم حج به صورت شورایی متشکل از کشورهای اسلامی اداره شود.

۱۳۹۴/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...