نسخه چاپی

ظریف: افراط گرایی در منطقه یك خطر امنیتی برای كل جهان است

وزیر امور خارجه گفت: افراط گرایی و فرقه گرایی بی حساب و كتاب و بی حد و مرز و ناشی از سیاست های غلط تعدادی از بازیگران منطقه امروز یك خطر امنیتی برای كل جهان محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در نشست مشترک استانداران، سفرا، روسای اتاق بازرگانی و مناطق آزاد کشور افزود: این نشست فرصتی است تا استانداران و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درمورد همکاری ها در این مقطع حساس بحث و تبادل نظر کنند.
وی با بیان این که در این نشست مشترک دو موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: موضوع اول نحوه بهره برداری از شرایط بین المللی پس از برجام برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه کشور و کمک به معیشت مردم است که همکاری بین استانداران و سفرا را می طلبد.
وزیر امور خارجه موضوع دوم را وضعیت ایران با همسایگان بیان کرد و اظهارداشت: در این زمینه استانداران به خصوص در مناطق مرزی توجه ویژه ای به این موضوع دارند.
ظریف یادآور شد: منطقه ما امروز با خطر جدی و شدیدی مواجه است و آن خطر افراط گرایی و فرقه گرایی بی حساب و کتاب و بی حد و مرز و ناشی از سیاست های غلط تعدادی از بازیگران منطقه است.
وی ادامه داد: گروه های وحشی که در منطقه ما رشد کرده اند جوانان منطقه و فرامنطقه را دچار یک نابسامانی فکری کرده اند که یک جوان و نوجوان به راحتی خود را منفجر و تعدادی از مردم بی گناه را از بین می برد یا گردن زدن را انجام می دهند که این منطقی و قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: این اقدام یک خطر امنیتی برای کل جهان است که متاسفانه برخی همسایگان هنوز افراط را به عنوان برگ بازی می بینند نه خطر و تا زمانی که آنان متوجه نشوند افراط نمی تواند ابزار بازی قرار گیرد ما شاهد حمایت های برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی خواهیم بود.

۱۳۹۴/۸/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...