نسخه چاپی

بابك زنجانی: بانك مركزی شماره حساب هایی اعلام كرده كه قابلیت دریافت وجه را ندارند

عکس خبري -بابک زنجاني: بانک مرکزي شماره حساب هايي اعلام کرده که قابليت دريافت وجه را ندارند

بابك زنجانی گفت: بانك مركزی می داند شماره حساب هایی كه اعلام كرده است قابلیت دریافت وجه را ندارند

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر 24؛ ششمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

در جلسه اول تا سوم کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم و پنجم رسیدگی به این پرونده نیز 52 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد که در این جلسه متهم به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.
9:20

بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در ابتدای جلسه گفت: در پایان بخش اول دفاعیاتم قول صدور ضمانتنامه بانکی تا روز سه شنبه هفته گذشته را داده بودم که در این مورد توضیح خواهم داد.

وی با بیان اینکه در دادگاه هیچ چیز محرمانه‌ای نداشته‌ایم، ادامه داد: در تفکیک مدارک و پوشه‌های خودم مسائل محرمانه‌ای دارم که نیاز به قرائت در دادگاه ندارند، اینها پوشه‌های غیر قابل قرائت بودند.

9:40

بابک زنجانی:بانک مرکزی می داند شماره حساب هایی که اعلام کرده است قابلیت دریافت وجه را ندارند/این حساب ها در خارج از کشور ایجاد شده و پولی که به انها واریز می شود قابل حواله کردن نیست/از وکلایم خواستم از سه کشور و از هر کدام ۵۰ یورو به حساب های اعلام شده بانک مرکزی پول واریز کنند، جواب آمد حساب ها محرمانه است و قابلیت وصول ندارد/۴ نوامبر دو پیام به هالک بانک ترکیه و کندون چین دادیم هر دو پاسخ دادند نه می توانیم ضمانتنامه دریافت کنیم و نه پولی وصول کنیم.

10:00

بابک زنجانی: دو امضا ضمانتنامه انجام شده است و دو امضا مانده است/در همه جا سود ضمانتنامه ۱.۵ یا ۲ درصد است اما ضمانتنامه ای که ما می خواهیم صادر کنیم سود ۶ درصد دارد/درصد این سود در ۲ میلیارد یورو ۱۲۰ میلیون یورو می شود که پول زیادی است.

10:10

بابک زنجانی:بانک "م" پول من را reject کند/برای این بانک یک میلیارد یورو حکم توقیف گرفته ایم اما در حساب هایشان ۲۴۰ میلیون یورو بیشتر ندارند/بیایند با هم توافق کنیم.

بابک زنجانی اسناد و مدارکی را به قاضی صلواتی ارائه کرد.

10:20
بابک زنجانی مدعی پرداخت بخشی از بدهی خود به وزارت نفت با واگذاری اموالش شد.

قاضی صلواتی:در جلسه بعدی دادگاه معاون دادستان تهران که مسئولیت ارزیابی اموال را داشته است در جلسه حضور خواهد یافت و توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد.

کارشناس بانک مرکزی:حسابی که قابلیت وصول نداشته باشد اعلام نمیکنیم/دنبال وصول منابع مالی هستیم/اقای زنجانی اسنادی که اعلام کرده اید اعتبار ندارند.

۱۳۹۴/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...