نسخه چاپی

اقدام قابل تقدیر والیبال ایران درباره میانمار

فدراسیون والیبال ایران در اعتراض به كشتار مسلمانان در میانمار ، سفر تیم نوجوانان كشورمان را به رانگون لغو كرد.


به گزارش نمامشرق به نقل از ایرنا، میانمار از تیم نوجوانان ایران برای شركت در هفدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان شرق آسیا دعوت كرده بود، اما فدراسیون والیبال ایران در واكنش به كشتار مسلمانان در این كشور این دعوت را نپذیرفت.

كادرفنی تیم نوجوانان ایران به دلیل بازی سرعتی تیم های شرق آسیا به حضور دریكی از این كشورها و برگزاری بازی های دوستانه با آنها علاقه مند بود،تا تیم خود را برای شركت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده كند.

مسئولان روابط بین الملل فدراسیون والیبال در حال رایزنی هستند تا در صورت امكان تیم نوجوانان ایران به یكی از این كشورها اعزام شود.

مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا از دوم تا دهم آبان ماه در اصفهان برگزار می شود.

برمه یا میانمار كشوری با حدود 50 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آسیا است.

اگرچه مذهب رسمی این كشور ˈبوداˈ است ولی ادیان دیگری از جمله اسلام در این كشور بزرگ جنوب شرق آسیا گسترش یافته است.

میانمار از لحاظ تقسیم‌بندی به چندین استان مهم تقسیم می‌شود كه از جمله این استان‌ها،ˈراخینˈ است؛ در این استان بیش از 800 هزار مسلمان در كنار بودائیان زندگی‌ می‌كنند. مسلمانان علاوه بر حضور در راخین، در شهرها، روستاها و استان‌های دیگر میانمار نیز زندگی می‌كنند اما از آنجا كه در این كشور دین بودا حاكم است، مسلمانان همواره به علتˈ گرایش زیاد پیروان بودا به اسلامˈ، در فشار و سركوب به سر می‌برند.

در روزهای اخیر درگیری بوداییان با مسلمانان در استان راخین شدت گرفته و موجب كشته شدن صدها تن از مسلمانان این كشور شده است.

دراین درگیری‌ها، همچنین تاكنون صدها نفر مجروح و بر اساس گزارش های منتشر شده 90 هزار مسلمان میانماری نیز آواره شده‌اند؛ مسلمانانی كه به علت ˈمسلمان بودنˈ منازل و مشاغل خود را از دست داده‌اند.

۱۳۹۱/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...