نسخه چاپی

31 نماینده حزب نداء در پارلمان تونس استعفا كردند

در پی تداوم اختلافات در حزب حاكم نداء تونس، 31 نماینده فراكسیون این حزب در پارلمان تونس استعفا كردند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رأی الیوم نوشت: در پی تداوم اختلافات در حزب حاکم نداء تونس 31 نماینده فراکسیون این حزب در پارلمان این کشور در اعتراض به این اختلافات استعفا کردند.

این نمایندگان پیش از این با تعلیق عضویت خود در این حزب تهدید به استعفا کرده بودند.

با استعفای این نمایندگان، حزب نداء در شرف تجزیه و از دست دادن اکثریت در پارلمان قرار گرفت.

در صورتی که این استعفا نهایی باشد، موازنه قدرت در پارلمان به نفع اسلامگرایان تعییر می کند و حزب اسلامگرای النهضه با فرق زیادی از نزدیک ترین رقیبش اکثریت پارلمان را به دست خواهد آورد.

حزب نداء تونس که در ژوئن 2012 توسط الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس تاسیس شد، متشکل از جریانهای سیاسی مختلف و برخی مقامات نظام زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور است که هم اکنون با داشتن 86 کرسی در پارلمان حزب اغلبیت و حاکم در این کشور به شمار می رود.

این حزب که اکثریت پارلمان را در اختیار دارد از یکسال پیش با بحران سیاسی مواجه است که باعث ایجاد شکاف‌های داخلی در این حزب به دلیل اختلافات بر سر قدرت و مراکز رهبری و دیگر مسائل شده است.

این اختلافات بیشتر بر سر مراکز تصمیم گیری داخل حزب و زمان برگزاری نخستین کنفرانس حزب از زمان تشکیل آن توسط الباجی قائد السبسی در ژوئن سال 2012 است.

چندماه قبل حافظ قائد السبسی پسر رئیس جمهور تونس بدلیل اختلافاتش با برخی از رهبران حزب نداء تونس تهدید کرده بود که از آن جدا خواهد شد.

مخالفان حافظ قائد السبسی اتهاماتی همچون تلاش برای موروثی کردن رهبری حزب نداء تونس بعد از پدرش را به وی وارد کرده‌اند.

الباجی قائد السبسی بعد از به عهده گرفتن ریاست جمهوری از رهبری حزب نداء تونس کناره گیری کرد.

۱۳۹۴/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...