نسخه چاپی

بَزَك كنندگان چهره‌كریه آمریكا

حمید رضا ترقی

 هنوز متاسفانه پس از 37 سال از عمر انقلاب اسلامی و توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که این قدرت زورگوی جهان علیه ملت و انقلاب اسلامی به کار برده، عده‌ای هستند که با کمال وقاحت به دنبال غافل کردن جامعه و نسل جوان از این دشمن نظام و انقلابند.

مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان حضرت امام(رض) در ابتدای انقلاب یعنی سال 42 فرمودند: رئیس جمهور آمریکا مبغوض‌ترین افراد امروز در ایران است، تاکید نمودند، اینکه امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، حقیقتی را آشکار می‌کند که نشان می‌دهد اکثر توطئه‌های براندازی و اقدامات تضعیف کننده نظام جمهوری اسلامی از جمله اقدامات و توطئه‌های برنامه‌ریزی شده آمریکاست.

خیال خام

رهبری معظم فرمودند: کسانی که خیال می‌کنند رابطه و دوستی با آمریکا موجب می‌شود که انسان از آسیب آمریکا محفوظ بماند، به این تجربه تاریخی مصدق و کودتای 28 مرداد مراجعه کنند.

آزمون ملت ایران اثبات کرد که تکیه به آمریکا یک اشتباه استراتژیک در رفتار مصدق بود و نباید این تجربه را تکرار کرد، زیرا آمریکا جز به فکر منافع خود به هیچ چیزی فکر نمی‌کند.

بزک کنندگان آمریکا

در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عناصر پرورش یافته در غرب و فریختگان فرهنگ و تمدن غرب و نوکران بی جیره و شاید مواجب آنها در دانشگاه و رسانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که در اثر موضع ضد آمریکایی ملت و انقلاب اسلامی ایران متضرر شده و موقعیت و جایگاه خود را به عنوان روشنفکران از فرنگ برگشته و تحصیل کرده‌های غرب در محیط‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی از دست داده بودند

تلاش کردند در یک برنامه دراز مدت با حوصله و صبر و با شیب ملایم از جامعه نسبت به آمریکا تنفّرزدایی کرده و چهره منفور آمریکا را در ذهن مردم و به ویژه نسل جوان و دانشجو بزک کرده و آن را خوب و حاکمانی مطلوب و نظامی مترقی و متمدن و پیشرفته و الگو بسازند.

اینان که بعضی‌شان در ابتدای انقلاب همراه با مردم و امام شعار ضد آمریکایی می‌دادند تجدید‌نظرطلب شده و ضمن پشیمانی از مواضع ضد آمریکایی و ضد استکباری خود، یکباره به تعریف و تمجید آمریکا و غرب پرداخته‌اند.

مقام معظم رهبری که چندین بار در ماه گذشته بزک کنندگان چهره آمریکای جنایتکار در کلام و قلم را مصداق خیانت به مردم و انقلاب خواندند (6/4/94) و در دیدار با مردم آذربایجان در سال 92 فرمودند: ما تسلیم زورگویی و باج‌خواهی آمریکا نخواهیم شد، یک عده سعی نکنند چهره آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتی‌ها و وحشت‌آفرینی‌ها و خشونت‌ها را از چهره آمریکا بزدایند و در مقابل ملت ما، به عنوان یک دولت علاقمند، انسان دوست معرفی کنند، اگر سعی هم بکنند سعی‌شان بی فایده است.

در نشریه خط حزب‌الله به نمونه‌هایی از جملات و کلمات بزک کنندگان آمریکا اشاره شده است.

زیبا کلام: آمریکایی‌ها کدخدا هستند و با کدخدا بستن راحت‌تر است.

هاشمی رفسنجانی: اصرار بر دشمنی با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا، هزینه‌های زیادی برای کشور داشته است.

دکتر روحانی: اوباما به درک تاریخی ملت ایران رسید.

آقای خاتمی، آبراهام لینکل را شهید می‌خواند.

در زمان سفر رئیس جمهور به آمریکا و سازمان ملل، دیدید روزنامه‌های اصلاح‌طلب و کارگزاران چگونه قبل از اینکه واقعه رخ دهد از ملاقات احتمالی روحانی و اوباما یا اوباما و ظریف رونمایی کرده بودند!

اینها نمونه‌هایی از بزک کنندگان آمریکا در بین مسئولان و مطبوعات است که خواسته یا ناخواسته مطالبی را بیان می‌کنند که چهره آمریکا را موّجه جلوه می‌دهد.

هدف از بزک کردن آمریکا

اهداف غرب‌گرایان و فریفته‌های غرب از این نوع بزک کردن آمریکا به تعبیر امام خامنه‌ای این است که:

1- وانمود کنند که اگر آمریکا یک روزی دشمن ما بوده، امروز دیگر دشمنی نمی‌کند.

2- چهره جنایتکارانه آمریکا برای نسل جوان پنهان بماند و از دشمنی او غفلت شود.

3- با ایجاد غفلت در مردم نسبت به دشمن، امکان خنجر زدن از پشت را برای آمریکا فراهم سازند.

4- از میزان تنفّر مردم نسبت به آمریکا بکاهند.

5- زمینه ورود کالاها و اجناس و تولیدات آمریکا به کشور را فراهم سازند.

6- برتری تمدن و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی و قدرت آمریکا را به رخ نظام و مسلمانان بکشند.

وظیفه شرعی و عقلانی در برابر آمریکا

رهبر معظم انقلاب در برابر این خیانت در بزک‌کردن آمریکا معتقدند که ملت ایران راه خودش را پیدا کرده.

1- به دولت‌ها و ملت‌هایی که با او کاری ندارند و تعرضی نمی‌کنند، تعرضی نمی‌کند.

2- در برابر دولتی که تعرض می‌کند و در صدد بهانه‌جویی برای نابودی ملت ایران و جمهوری اسلامی و آرمان‌های اسلامی آن است عقلا و شرعا و جوانا و انسانا می‌ایستد و به او به چشم دشمن می‌نگرد.

3- باید دانشگاه به جای پلی برای غربی شدن به نردبانی برای حرکت به سوی آرمان‌ها و ارزش‌ها تبدیل شود.

4- نباید به بهانه مسائل جزئی داخلی از دشمن خارجی غفلت شود و به فراموشی سپرده شود.

5- شعار مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه و عقبه منطقی و قوی است و باید به عنوان فریاد ملت استمرار یابد.

۱۳۹۴/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...